Spotify обяви най-голямото си разширяване
Услугата ще стане достъпна за още около един милиард души
Стрийминг платформата Spotify планира почти да удвои географския си отпечатък и да стартира услугата си в още 85 страни, предава CNBC. Шведската компания обяви международната експанзия във вторник на събитие на живо, в което участваха Джъстин Бийбър, принц Хари и Меган Маркъл.
Разширяването на Spotify е в посока на развиващите се страни в Азия, Африка, Тихия океан и Карибите. С хода си компанията ще даде възможност на още около 1 млн. души да използват нейната платформа.
През следващите няколко дни Spotify ще стартира услугата си в страни като Нигерия, Танзания, Гана, Бангладеш, Пакистан, Шри Ланка, Бутан, Самоа, Ямайка, Бахами и Белиз.
Навлизането в тях е „най-широкото разширяване“ за Sporify до момента. След като услугата стартира на новите места, сумарно тя ще се предлага в над 170 страни.
Spotify стартира през 2008 г., само година след пускането на първия iPhone. През това време натрупа 345 милиона активни месечни потребители в 95 страни. От тях 155 милиона абонати си плащат за премиум план.
Стартирала като музикална стрийминг услуга, днес Spotify е развила платформата си в още посоки, давайки възможност на потребителите да слушат също подкасти, аудио книги и медитативни практики.
През последните години компанията похарчи стотици милиони, за да осигури оригинално подкаст съдържание. Сред популярните предавания е и това на Барак и Мишел Обама.
Сред основните конкуренти на Spotify са стрийминг платформите на Apple и Tidal. Гигантите Amazon и Google също опитват със свои услуги.
Най-големият конкурент на шведската компания е Apple Music. Междувременно Spotify и Apple влязоха в остър антитръстов спор заради изискванията на гиганта от Купертино към приложенията в App Store да му плащат отчисления. Европейската комисия стартира разследване по случая през 2019 г., което все още продължава.
Цената на акциите на Spotify потъна с 4% до 350 долара в редовната и с още 0.5% до 348 долара в късната търговия в понеделник.