Starbucks вдига цените в менюто си заради инфлацията
Американската компания планира да намали разходите за маркетинг и промоции
Популярната американска верига кафенета Starbucks ще повиши цените в менюто си през 2022 г. и ще намали някои разходи, за да компенсира растящите средства за труд и стоки, предава Reuters. Нарастващият брой случаи на заразени с Covid-19 накара компанията да понижи оценките си за печалба тази година.
Компанията остана под оценките на анализаторите с печалбата и сравнимите продажби за тримесечието, след като бързоразпространяващият се Омикрон вариант доведе до забавяне в отварянето на офисите.
Заради инфлацията заведенията плащат повече за всичко – от опаковки до транспортни услуги, посочват от Starbucks. Американската компания е една от многото, която заради липсата на работна ръка, заради пандемията, повиши заплащането на служителите си и „това перо също оказва влияние“.
Starbucks отчете печалба от 72 цента на акция, докато прогнозите на Wall Street бяха за 80 цента. Компанията ревизира очакванията си за ръста на коригираната печалба на акция за 2022 г. до 8-10% от поне 10% по-рано.
Когато вълната на Омикрон започна, инфлационните разходи и недостигът на служители се засилиха, доста над нашите очаквания“, заяви главният изпълнителен директор Кевин Джонсън в разговор с инвеститорите.
След като повиши цените в менюто си през октомври, веригата планира отново да ги увеличи през 2022 г. и да намали разходите за маркетинг и промоции, каза Джонсън.
Starbucks не конкретизира кои продукти ще са с по-високи цени.
Глобалните сравними продажби са се увеличили с 13% през първото фискално тримесечие до 2 януари на годишна база, заяви Starbucks, докато анализаторите, анкетирани от Refinitiv IBES, очакваха ръст от 13.2%.
Продажбите на кафенетата отворени преди поне година в международното подразделение са намалели с 3%, отразявайки спад от 14% в Китай. Анализаторите очакваха ръст от 0.5% на международния сегмент.
Общите нетни приходи са нараснали с 19% до 8.1 млрд. долара, като очакванията на анализаторите бяха за 7.95 млрд. долара.