Столична община създава общинско дружество за знаци и маркировка
Подписана е бонусната система за заплатите на служители от градския транспорт, която ще влезе в сила от 1 ноември
Управляващите в София – ПП-ДБ-СС – ще предложат създаването на общинско предприятие, което да се занимава с полагането на маркировка и поставянето на знаци в столицата. Това стана ясно от брифинг на кмета Васил Терзиев, зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинския съветник Борис Бонев.
Така те отговориха на изказване на Георги Георгиев от ГЕРБ, който по-рано през деня обвини Столична община, че са сключени инхаус договори, с които боята за маркировка и предпазните елементи поскъпват. От ГЕРБ заявиха, че ще сезират Агенцията за държавна финансова инспекция и „Икономическа полиция“.
Кметът на града Васил Терзиев заяви, че за пореден път се измислят проблеми, за да се отклонява вниманието от важни неща. По думите му „все повече се вижда колко е абсурдно да се говорят измислени неща и ние да се обясняваме всеки ден, особено за грешки и проблеми, които са ги създали те.“
Не стига че си ги създал, а си достатъчно нагъл да питаш ние защо не ги решаваме. Отделяме много енергия, за да обясняваме истинската фактология.“
Тя от своя страна бе обяснена от Борис Бонев (ПП-ДБ-СС), който заяви, че от ГЕРБ са сравнявали числа на цени от договори през 2019 г., т.е. преди инфлацията и повишението на цените на труда. По думите му е имало обективна необходимост да се сключат договори с общинското дружество „Софинвест“, тъй като заради промяна в цените, фирмите по предишни договори са искали индексации. Комисията, която е трябвало да ги индексира, не го е направила и така договорите са прекратени едностранно от фирмите.
Това са оферти на общинското предприятие „Софинвест“, чието предишно и сегашно ръководство бе посочено от ГЕРБ. Ако те имат въпроси за цени, да се обърнат към хората, които сами си назначиха.“
Припомняме, че по предположение на Карлос Контрера (ВМРО) и двама бивши съветници от „Възраждане“ Севделина Петрова и Красимир Гълъбов бяха сменени набързо ръководствата на „Център за градска мобилност“, „Столичен електротранспорт“, „Столичен автотранспорт“, „Метрополитен“, „Топлофикация София“ и „Софтинвест“. Докладът им получи подкрепа от ГЕРБ, БСП, ИТН и няколко отцепили се от „Възраждане“. Управляващите така и не успяха да спрат рокадите и се оказаха в ситуация, в която нямат контрол над дружествата.
Бонев допълни, че общинското дружество „Софтинвест“ е декларирало, че има капацитет, техника и персонал. „Трябваше или да оставим града месеци наред без табели и пътни знаци, или да сключим договор със „Софинвест“, както ГЕРБ преди години са правили същото.“
След 20 години управление на кражби, корупция, ако някой си мисли, че всичко може да се оправи за 1 година, определя трябва да отиде да се прегледа“, заяви Бонев.
Ново общинско дружество
Зам.-транспортният кмет коментира, че общината не е доволна от частните фирми, които полагат маркировка. Именно заради това тази дейност и поставянето на знаци трябва да влезе отново в общински ръце.
Общината ще може да си направи общинско предприятие, което да се занимава с това. Дейностите да са под наш контрол, да не ни извиват ръцете частни фирми и да си гарантираме качество.“
По думите му доклад за създаването на въпросното дружество ще бъде внесен в началото на ноември. Той заяви, че в „Софинвест“ липсва отчетност, има забавяне в неща, които се възлагат от общината.
Ние контролираме качеството и възлагаме там, където е нужно, но изпълнението е от „Софинвест“.
Софинвест” ЕООД е дружество със 100% общинска собственост на Столична община. Правоприемник е на бившата Главна дирекция за изграждане на София (ГДИС) създадена през 50-те години на миналия век, с цел възстановяване на София, изграждане на инженерната и социална инфраструктура на столицата и общинско жилищно строителство.
Бонусната система в транспорта
Кметът Васил Терзиев обяви, че е подписано споразумението с транспортните синдикати за въвеждането на бонусна система за заплащане в двете транспортни дружества – „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“.
Той успокои, че протести и стачки няма да има. Градският транспорт ще работи спокойно, но общината все още очаква от държавата средствата за компенсиране.
Чакаме си десетките милиони компенсации, които са се натрупали за картите, които ние сме задължени да издаваме, а тя да плаща. Надяваме поне частично плащане да получим, за да се успокои финансовия натиск във веригата.“
Припомняме, че транспортните синдикати и служители в градския транспорт организираха протест миналата седмица заради въпросната бонусна система. Тогава те заплашиха да оставят столицата без транспорт в рамките на час, ако споразумението не бъде подписано. Първоначално от СО заявиха, че средствата ще бъдат предвидени при актуализацията на бюджета, но впоследствие след натиска от протест, те склониха.