Strabag и ГБС ще строят пътя от Сливница до „Калотина“
Срокът за изпълнение на поръчката е 2.5 години
~ 2 мин.
Австрийската Strabag AG и българската „ГБС Инфраструктурно строителство“ ще строят отсечката между Сливница и ГКПП „Калотина“, която е част от международния път E80. Строителството е разделено в два лота - "Калотина" до пътен възел Драгоман и продължението до Сливница. Двете отсечки са с обща дължина от 32.4 км, за които Агенция "Пътна инфраструктура" ще плати 235.3 млн. лв. Финансирането на проекта идва от държавния бюджет и европрограмата "Свързана Европа".
Обединение между българските дружества на германските компании Strabag AG и Bitumina GmbH спечели търга на АПИ за проектиране и строителство на 14.5 км от пътя между ГКПП „Калотина“ и пътен възел Драгоман с оферта от 137.5 млн. лв. без ДДС, или 9.5 млн. лв. на километър. Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При 12-ти километър ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.
Изграждането на отсечката трябва да се случи в срок от две години и половина след подписване на договорите, а финансирането идва от новия механизъм „Свързана Европа“.
„ГБС Инфраструктурно строителство“ ще изгради останалите близо 17 км от Драгоман до Сливница. Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.
Офертата, с която компанията печели търга е 97.8 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение на договора също е две години и половина.
Обединение между българските дружества на германските компании Strabag AG и Bitumina GmbH спечели търга на АПИ за проектиране и строителство на 14.5 км от пътя между ГКПП „Калотина“ и пътен възел Драгоман с оферта от 137.5 млн. лв. без ДДС, или 9.5 млн. лв. на километър. Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. При 12-ти километър ще бъде изграден вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли „Калотина“ и „Драгоман“.
Изграждането на отсечката трябва да се случи в срок от две години и половина след подписване на договорите, а финансирането идва от новия механизъм „Свързана Европа“.
„ГБС Инфраструктурно строителство“ ще изгради останалите близо 17 км от Драгоман до Сливница. Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.
Офертата, с която компанията печели търга е 97.8 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение на договора също е две години и половина.