Целта на пакет „Мобилност“ е да фалира малките фирми от Източна Европа
Текстовете, които бяха приети вчера в Брюксел са по-лоши за страната ни от предишните
~ 1 мин.
Целта на пакет „Мобилност 1“ е да фалира малките фирми от Източна Европа и шофьорите, които сега са свикнали на добро заплащане, да отидат в чужди компании. Това коментира за Economic.bg председателят на Съюза на превозвачите в България Йордан Арабаджиев относно споразумението за реформа на международните превозвачи, което Съвета на транспортните министри от страните в ЕС постигнаха вчера.
Той поясни, че към момента не са налични окончателните текстове, но „от това, което наблюдавахме в преговорите и това, което изтече като официална информация, промените са по-лоши за българския транспортен бизнес“.
Той поясни, че към момента не са налични окончателните текстове, но „от това, което наблюдавахме в преговорите и това, което изтече като официална информация, промените са по-лоши за българския транспортен бизнес“.
Арабаджиев уточни, че от всички досегашни рестрикции единствено отпадна прибирането на превозното средство в държавата по регистрация. В споразумението се казва, че на четири седмици трябва да се прибира шофьорът в страната, в която е регистрирана фирмата. Освен това почивката вече не може да бъде в кабината на камиона.
„Следващата битка ще бъде в Европарламента. Там ще насочим всичките си усилия, за да можем в хода на дебатите в ЕП да променим в по-благоприятен за нас вариант проблемните текстове“, обясни Йордан Арабаджиев.Той уточни, че Румъния, която ще бъде ударена от същите рестрикции като България, се е въздържала в гласуването. Това беше и една от изненадите в 14-часовите преговори в Брюксел вчера, когато срещу споразумението се обявиха 8 държави, включително и България.