Стратегията на правителството за справяне с жертвите на пътя е провал
Между 2010 и 2017 г. броят на жертвите е намалял с 15%, а планът е намаление с 50%
~ 1 мин.
Приетата в първия мандат на Бойко Борисов Националната стратегия за подобряване безопасността на движението по пътищата на Република България за периода 2010 -2020 г. е пълен провал, поне засега. По силата на тази стратегия, приета при първото правителство на ГЕРБ, смъртността през 2020 г. трябва да е 50% под нивото от 2010 г. Засега обаче понижението е едва с 15%.
Най-лошото е, че според данните на МВР за жертвите на пътя се вижда, че след 2013 г. започва нарастване, вместо да продължи добрата тенденция от предишните години.
В стратегията е разписано надълго колко важен е човешкият живот, разписани са дори загубите за икономиката. Въпреки това стратегията не се изпълнява, а специално създадената през 2003 г. Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП) не е предоставяла на Министерския съвет доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата 10 години.
Най-лошото е, че според данните на МВР за жертвите на пътя се вижда, че след 2013 г. започва нарастване, вместо да продължи добрата тенденция от предишните години.
В стратегията е разписано надълго колко важен е човешкият живот, разписани са дори загубите за икономиката. Въпреки това стратегията не се изпълнява, а специално създадената през 2003 г. Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДП) не е предоставяла на Министерския съвет доклад за състоянието на безопасността на движението по пътищата 10 години.