Стратегията на Sony сработва, печалбите са нараснали 4 пъти
Преди 5 г. Казуо Хираи си пожела компанията да е лидер в дигиталните снимки и игрите, днес това е факт
~ 2 мин.
Близо четири пъти е нараснала печалбата на японския технологичен концерн Sony, най-вече благодарение на бизнеса със сензори за камери. Компанията днес обяви печалба от 80.9 млрд. йени (735 млн. долара) за периода април-юни. За сравнение през същото тримесечие на миналата година тя е била едва 21.2 млрд. йени. Резултатите несъмнено подчертават постепенното възстановяване на широспектърната компания.
Когато Sony назначи Казуо Хираи за главен изпълнителен директор на корпорацията, той очерта амбициозна стратегия, която нарече One Sony. Хираи идентифицира три ключови пазара, на които иска Sony да бъде лидер – дигитални снимки, игри и мобилни устройства. Днес, пет години по-късно, може да се каже, че е постигнал две от трите и потвърждение за това са оповестените резултати за второто тримесечие.
Конгломератът, често изпадащ в проблеми, е увеличил продажбите и оперативните си приходи с 15.2% на годишна база най-вече заради бизнеса с полупроводници и финансовите услуги. В първата категория се включват именно сензорите на Sony за цифрови фотокамери – с техните чипове са снабдени голяма част от смартфоните на пазара. Bloomberg смята, че в момента чиповете не компанията може да бъдат открити в около половината телефони по света.
Що се отнася до игрите, макар това тримесечие да не е най-доброто за тях досега, това остава най-доходоносният бизнес на Sony. Оперативните приходи са паднали от 44 млрд. йени до 17 млрд. йени. Комбинацията от достъпния PlayStation хардуер, PSVR и продажбите на игри през PlayStation Network обаче продължават да поддържат паричния оборот в тази сфера на дейност в компанията.
Една от най-големите изненади е представянето на мобилното звено на Sony, което продължава да реализира слаби печалби от продажбата на смартфони. Трябва да се отбележи, че компанията като цяло намали разходите си и харчи по-малко пари за научно-изследователска и развойна дейност. Продажбата на смартфони все пак се повиши и достигна 3.4 млн. единици – цифра, която анализаторите определят като „тъжна“, предвид че е толкова малка и въпреки това е повод за радост.
Важно е да се отбележи, че Sony не е компания единствено в сферата на потребителската електроника и може да се похвали с разнородни дейности. Филмовото ѝ звено залага големи надежди на новото заглавие в портфолито си Spider-Man: Homecoming, което има шанс да наклони везните по приходи от тази дейност в полза на печалбата. Междувременно музикалният бизнес се посъживи и отбеляза положителни цифри, което до голяма степен се дължи на увеличаването на плащанията за авторски права от стрийминг услуги като Spotify.
В заключение може да се каже, че картите, на които е заложил Казуо Хираи, се оказват козове в ръкава на Sony, които несъмнено отреждат на компанията все по-добри позиции.