Световните продажби на електромобили продължават да растат
Китай отчете рекорд по показателя през октомври въпреки края на субсидиите, сочат данни на Rho Motion
Продажбите на електромобили продължават да растат в световен мащаб, като Китай отчете рекорд по показателя през октомври - въпреки края на субсидиите, сочат данни на компанията за пазарни проучвания Rho Motion, цитирана от Reuters.
През 2022 г. Китай сложи край на продължилата 11 години програма за субсидиране на покупките на електромобили, но някои местни власти продължиха да предлагат помощ или данъчни отстъпки за привличането на инвестиции, както и субсидии за потребителите.
Продажбите на електромобили в страната, която е най-големият автомобилен пазар в света, нараства с 29% от началото на годината през септември. Глобалният пазар на електрически коли бележи 34% ръст за същия период. От Rho Motion отбелязват, че Китай навлиза в последните два месеца от годината, които са сезонно силни за продажбите на автомобили.
Това, което трябва да се отбележи за октомврийските данни, е, че търсенето на електромобили в Китай продължава да достига нови рекорди, въпреки края на субсидиите. 2023 г. се очертава като още една знаменателна година за Китай по отношение на продажбите на електромобили", казват от компанията за пазарни проучвания.
Продажбите на електромобили нарастват с 26% на европейските пазари, където ограничаването на субсидиите се е отразило на търсенето, което може да се види в Германия, където през септември беше сложен край на субсидиите за бизнеса, според Rho Motion.
"Това е важен фактор за германския пазар, тъй като близо две трети от регистрациите на пътнически автомобили са търговски".
Tesla, Mercedes Benz и Volkswagen предупредиха, че високите лихви и потиснатият пазар в региона отблъскват клиентите. Продажбите на електромобили в Северна Америка нарастват със 78% от началото на годината.
Северноамериканският пазар продължава да отчита силна 2023 г., като Tesla грабва лъвския пай от търсенето на фона на ограничаването на амбициите в сферата от страна на традиционните автопроизводители", казват от Rho Motion.
Въпреки това пазарният дял на Tesla пада до най-ниското си ниво от около 50% през третото тримесечие, въпреки пониженията в цените, според доклад на компанията Cox Automotive от октомври.