Със стари оръжия собственикът на Zara успява на нов фронт
Две години по-рано от предвиденото – електронната търговия вече носи 25% от приходите на Inditex
Собственикът на Zara – корпорацията Inditex, прогнозира бум в онлайн продажбите след тежките сътресения за физическите магазини. Електронната търговия вече нарасна и за миналата година тя вече представлява една трета от общите приходи на испанската компания, съобщава Bloomberg.
Докато разширява продажбите си чрез уебсайтове и мобилни приложения, международният търговец на дребно се изправя срещу още по-голямата конкуренция на новия пазарен сегмент от гледна точка на цени, отбелязват анализаторите. Според председателя Пабло Исла това няма да е проблем. Компанията се насочва към стабилен брутен марж тази година, след като го подобри през миналата.
Онлайн приходите на Inditex нараснаха със 77% до 6.6 млрд. евро за 12-те месеца до януари. Това е доста добър резултат, като се има предвид, че всеки четвърти магазин на търговеца беше временно затворен по време на пандемията. Inditex се ориентира успешно в силно динамичния сектор благодарение на по-интегрирания си бизнес модел спрямо тези на конкурентите – компанията предлага едни същи стоки както в магазините си, така и онлайн.
Когато магазините бяха затворени, успяхме да предложим на онлайн клиентите дрехите от магазините“, каза Исла на анализатори, като уточни, че преди пет години това би било невъзможно.
Inditex се „придържа към своите оръжия“, избягвайки намаления, докато се разраства онлайн, пише анализаторът от Sanford C. Bernstein Анеша Шерман. Тя каза, че Zara предлага безплатна доставка за поръчки над 50 евро, което е двойно повече от конкуренти като Zalando SE в някои страни.
Онлайн търговията все още е от решаващо значение за търговците на дрехи, за да компенсират намалелите посещения в магазините. Оперативната печалба на Inditex за четвъртото тримесечие пропусна прогнозите на анализаторите с около 30%, което е най-голямото разминаване при финансовия резултат на компанията от много години насам, обяснява анализатор от Morgan Stanley.
Inditex постигна целта си да генерира 25% от приходите си от електронна търговия две години по-рано от планираното, тъй като пандемията промени поведението на купувачите. Компанията ще похарчи 1 млрд. евро между 2020 и 2022 г. за разширяване на дигиталния си бизнес. От началото на тази седмица все още 15% от магазините на Inditex за затворени поради ограничения. Търговецът се готви да си поеме глътка въздух следващия месец, когато се очаква всички магазини да бъдат отворени.