Тайландски бизнесмен купи Fortune за $150 млн.
Сделката се очаква да приключи още през тази година
~ 2 мин.
Издателят Meredith обяви днес, че се е съгласил да продаде Fortune за 150 млн. долара на Fortune Media Group Holdings Limited, изцяло притежавана от Чатчавал Джиараванон, изпълнителен председател на най-големия конгломерат в Тайланд, Charoen Pokphand Group.
Сделката, лична инвестиция за Джиараванон, се очаква да приключи през 2018 г., съобщава изданието.
Meredith придоби излизащото от 88 години списание Fortune като част от сделка за 1,8 милиарда долара на New York Time Inc. през януари. Два месеца по-късно компанията обяви, че ще продаде някои от най-старите марки в портфолиото на Time Inc: Time, Fortune, Money и Sports Illustrated.
Тя продаде Time на главния изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф и съпругата му Лин през септември.
Джиараванон е свързан с Charoen Pokphand Group, или C.P. Group, базиран в Банкок конгломерат с бизнес в областта на телекомуникациите, хранителната промишленост, търговията на дребно, автомобилостроенето, финансите и фармацевтиката. Организацията е собственост на семейство Джиараванон и е известна с веригата магазини за хранителни стоки "All CP" в Тайланд и True Corporation, която притежава най-големия доставчик на телевизия и интернет в Тайланд.
Тайландският бизнесмен съобщава, че възнамерява да увеличи инвестициите в "дигиталното развитие, географската експанзия и редакционните таланти на Fortune като част от стратегия медията да стане престижен доставчик на бизнес съдържание в световен мащаб".
"Нашата визия е да наложим Fortune като водеща медийна марка за бизнес в света, с постоянна насоченост и глобално значение", каза той в изявление. "Търсенето на висококачествена бизнес информация нараства, а с по-нататъшни ангажирани инвестиции в технологиите и блестящата журналистика, ние вярваме, че перспективите за по-нататъшен печеливш растеж са отлични както за изданието, така и за бизнеса със събития".
Fortune е известна със своите франчайзи, включително Fortune 500, 100-те най-добри компании за работа, Най-влиятелните жени, Най-уважаваните компании в света и "40 под 40". Изданието организира серия от ежегодни конференции, включващи нейния Глобален форум, Среща на върха на най-влиятелните жени, конференциите Brainstorm Tech и Health и Инициативата на главните изпълнителни директори.
Клифтън Лийф ще остане главен редактор на изданието. "Много съм развълнуван от тази нова ера в 88-годишната история на Fortune," казва той. "Глобалната история на бизнеса никога не е била по-завладяваща, отколкото е днес, и нашият ангажимент да разказваме тази история във всичките й богати сложности и нюанси никога не е бил по-силен".
Алън Мъри ще е председател и главен изпълнителен директор. "Доволен съм, че намерихме собственик на Fortune, който вярва в нашата мисия, оценява нашата редакционна независимост, иска да инвестира в нашата журналистика и мисли, че Fortune може да бъде водещата марка, предоставяща бизнес прозрение и информация по света", каза той в изявление. "Гледайте: в бъдеще ще правим големи неща", допълва той.
Сделката, лична инвестиция за Джиараванон, се очаква да приключи през 2018 г., съобщава изданието.
Meredith придоби излизащото от 88 години списание Fortune като част от сделка за 1,8 милиарда долара на New York Time Inc. през януари. Два месеца по-късно компанията обяви, че ще продаде някои от най-старите марки в портфолиото на Time Inc: Time, Fortune, Money и Sports Illustrated.
Тя продаде Time на главния изпълнителен директор на Salesforce Марк Бениоф и съпругата му Лин през септември.
Джиараванон е свързан с Charoen Pokphand Group, или C.P. Group, базиран в Банкок конгломерат с бизнес в областта на телекомуникациите, хранителната промишленост, търговията на дребно, автомобилостроенето, финансите и фармацевтиката. Организацията е собственост на семейство Джиараванон и е известна с веригата магазини за хранителни стоки "All CP" в Тайланд и True Corporation, която притежава най-големия доставчик на телевизия и интернет в Тайланд.
Тайландският бизнесмен съобщава, че възнамерява да увеличи инвестициите в "дигиталното развитие, географската експанзия и редакционните таланти на Fortune като част от стратегия медията да стане престижен доставчик на бизнес съдържание в световен мащаб".
"Нашата визия е да наложим Fortune като водеща медийна марка за бизнес в света, с постоянна насоченост и глобално значение", каза той в изявление. "Търсенето на висококачествена бизнес информация нараства, а с по-нататъшни ангажирани инвестиции в технологиите и блестящата журналистика, ние вярваме, че перспективите за по-нататъшен печеливш растеж са отлични както за изданието, така и за бизнеса със събития".
Fortune е известна със своите франчайзи, включително Fortune 500, 100-те най-добри компании за работа, Най-влиятелните жени, Най-уважаваните компании в света и "40 под 40". Изданието организира серия от ежегодни конференции, включващи нейния Глобален форум, Среща на върха на най-влиятелните жени, конференциите Brainstorm Tech и Health и Инициативата на главните изпълнителни директори.
Клифтън Лийф ще остане главен редактор на изданието. "Много съм развълнуван от тази нова ера в 88-годишната история на Fortune," казва той. "Глобалната история на бизнеса никога не е била по-завладяваща, отколкото е днес, и нашият ангажимент да разказваме тази история във всичките й богати сложности и нюанси никога не е бил по-силен".
Алън Мъри ще е председател и главен изпълнителен директор. "Доволен съм, че намерихме собственик на Fortune, който вярва в нашата мисия, оценява нашата редакционна независимост, иска да инвестира в нашата журналистика и мисли, че Fortune може да бъде водещата марка, предоставяща бизнес прозрение и информация по света", каза той в изявление. "Гледайте: в бъдеще ще правим големи неща", допълва той.