Tesla принуждава Volkswagen да ускори производството на електромобили
Преходът към електрически автомобили може да коства работата на 30 хил. служители във Volkswagen
Конкуренцията на германския автомобилен пазар става все по-свирепа, след като и Tesla се включи в него. Това принуди Volkswagen да ускори плановете си за трансформация на основния си завод за производство на електрически превозни средства, съобщава Reuters, позовавайки се на официално съобщение от компанията.
Няма съмнение, че трябва да засилим конкурентоспособността на нашия завод във Волфсбург с оглед на новите участници на пазара“, коментира говорителят на Volkswagen Майкъл Манске.
Той определи Tesla и новите китайски автомобилни производители, които навлизат в Европа, като основни конкуренти.
„Tesla ще постави нови стандарти на производителност в Грюнхайде“, казва той, имайки предвид строящата се гигафабрика на Tesla в близост до Берлин. При най-висок капацитет на работа тя ще произвежда от 5000 до 10 000 автомобила седмично – почти двойно повече от общата продукция на електрически коли в Германия.
Говорителят обаче отрече доклад, публикуван в германския вестник Handelsblatt в сряда, в който се казва, че изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Диес е обявил на заседание през септември, че преходът към производството на електромобили може да струва до 30 000 работни места в компанията.
Говорител на работническия съвет на Volkswagen заяви, че предполагаемо „орязване на 30 000 работни места е абсурдно и безпочвено".
Електрическите автомобили обаче имат много по-малко части от автомобилите с двигатели с вътрешно горене и затова изискват по-малко работници за производство. До 100 000 работни места в автомобилната индустрия могат да бъдат загубени до 2025 г. в резултат на трансформацията, гласят прогнози.
Германските автомобилни компании се борят да преминат към по-ефективно производство на електромобили. За да завърши своя електрически автомобил ID.3, в момента Volkswagen се нуждае от 30 часа. За сравнение, Tesla се нуждае само от 10 часа, за да направи Model 3.
Заводът на Volkswagen във Волфсбург е най-големият в света, а в него работят над 50 000 служители. В момента не произвежда електромобили, но компанията планира именно там да започне да прави електрически седан, носещ името „Project Trinity“. Производството му трябва да стартира през 2026 г.