Tesla променя плановете си заради конфликта САЩ-Китай
Производителят на електрически автомобили се е отказал от разширяването на фабриката си в Шанхай
Американският производител на електрически автомобили Tesla е спрял плановете си за закупуване на земя, върху която да разшири завода си в Шанхай и да го превърне в глобален експортен хъб. Източници, запознати с въпроса, твърдят, че причината за решението е несигурността, породена от напрежението между САЩ и Китай.
Вносът в САЩ на китайски електрически коли се облага с 25% мита, а освен това по времето на президента Доналд Тръмп бяха наложени и други тарифи, които продължават да действат. Усложнената ситуация е накарала Tesla да ограничи дела на китайската продукция в глобалното си производство, твърдят двама от четиримата източници на Reuters.
Промяната в плановете идва, след като по-рано компанията е възнамерявала да разшири износа на произвеждания в Китай Model 3 до повече пазари, в това число американския. Към момента Tesla доставя Model 3s до Европа, където строи фабрика в близост до Берлин.
Шанхайската фабрика на Tesla е проектирана да произвежда до 500 000 автомобила годишно, като има капацитет да прави превозни средства от Model 3 и Model Y. Въпреки първоначалните си планове за увеличаване на мощностите, засега компанията се е отказала от тях.
В изявление пред Reuters от Tesla заявиха, че фабриката в Шанхай се „развива по план“.
Градските власти на Шанхай не са отговорили на поискания коментар. Именно те подкрепиха създаването на изцяло собствена фабрика на американската Tesla в Китай – първият и единствен завод за чуждестранни леки автомобили, от който не се изисква да основаване на общо предприятие с местен играч.
Официално Tesla никога досега не е декларирала намерение да придобие земя около сегашното си съоръжение. Изчисленията показват, че на теория компанията би могла да купи допълнителни 200 акра, които биха ѝ помогнали да повиши капацитета си с още 200 000 до 300 000 автомобила, коментира един от източниците.
Междувременно продажбите на Tesla в Китай растат въпреки регулаторните ограничения след надигналите се тревоги за сигурността на продуктите и контрола върху данните. През първите три месеца на годината компанията е генерирала 3 млрд. щатски долара, което е около една трета от глобалните ѝ приходи.
Tesla е изправена пред засилена конкуренция в Китай от местни играчи като Nio, която планира навлизане в Европа до края на годината. Що се отнася до американския пазар, още преди избухването на търговската война с Китай и последвалите солени тарифи, сравнително малко коли, произведени в азиатската страна, достигаха до САЩ.