TikTok ще плаща на най-талантливите си потребители от фонд за $200 млн.
Фондът трябва да започне да разпределя парите по-късно тази година и е един от малкото начини потребителите да печелят пари от приложението
TikTok създава фонд за 200 млн. долара, който ще използва за задържане на своите най-добри потребители и за привличане на нови, сигнализирайки за нов важен момент по пътя на разрастващата се компания.
Новата програма има за цел „да помогне на амбициозните творци, които търсят възможности за насърчаване на доходите си чрез иновативното си съдържание“. TikTok заяви, че фондът ще започне да разпределя парите по-късно тази година и е един от малкото начини потребителите да печелят пари от приложението. Преди това потребителите можеха да осигуряват приходи от своите акаунти само чрез livestreams или чрез партньорства с марка.
Потребителите, отговарящи на изискванията, трябва да са на възраст 18 или повече години, да живеят в САЩ и „последователно“ да публикуват оригинални видеоклипове, които съответстват на указанията на TikTok. Подаването на заявления за кандидатстване по програмата започва следващия месец, но не е ясно колко потребители ще се възползват или колко пари ще получи създател.
Говорителят на компанията не уточни как ще бъдат отпуснати парите, но заяви, че сумата от 200 млн. долара е само началната сума за фонда, която има за цел да помогне на новите приложения да останат конкурентоспособни и да запазят най-добрите си таланти.
Понастоящем TikTok е изправен пред множество битки, включително възможна забрана в САЩ поради китайската си собственост от ByteDance и твърденията, че това е риск за сигурността. Компанията обяви тази седмица, че планира да създаде 10 хил. работни места в САЩ през следващите три години, което е значително увеличение спрямо приблизително 1400-те служители, които има в момента в страната.
TikTok предприе други стъпки, за да се дистанцира от Китай. Наскоро тя нае американски изпълнителен директор и потвърди, че компанията-майка обмисля преструктуриране на предприятията, включително да създаде централа за видео приложението извън Китай.
Конкурентите също се активизират. Instagram, собственост на Facebook, стартира подобна на TikTok функция, наречена Reels, която ще позволи на хората да записват и редактират 15-секундни видеоклипове. YouTube, който позволява на потребителите да осигуряват приходи от каналите си, също наскоро обяви свой собствен фонд от 100 млн. долара за „усилване“ на съдържанието от потребителите си.