TikTok ще произвежда образователно съдържание
През него децата биха могли да усвояват по-деликатни теми на техния език
~ 1 мин.
Популярното сред младежите приложение TikTok обяви планове за привличането на стотици експерти и институции, с помощта на които да създаде образователно съдържание за платформата, предава BBC. В инициативата #LearnOnTikTok ще бъдат инвестирани 13 млн. евро в Европа.
Идеята е да се плати на университети и благотворителни организации да генерират съдържание специално за приложението. Очаква се, че такава стъпка ще е в крак с тенденцията към микро-обучение, смятат експерти.
Популярността на TikTok нарасна значително от пускането на приложението в световен мащаб през 2017 г. Към момента то има над 2 милиарда изтегляния за iOS и Android. Платформата печели интереса на децата и тийнейджърите, давайки им възможността да създават клипове до 15 секунди с музика на заден план. Включването на образователно съдържание би разнообразило и развило иначе развлекателния профил на платформата.
От мениджмънта на компанията са забелязали, че расте интересът на потребителите към клипове с образователен елемент. Гледанията на видеа с хаштага #LearnOnTikTok са се увеличли с 8 милиарда, споделя Рич Уотърърт, генералният мениджър на TikTok за Европа. Според него приложението има силата да накара хората да се наслаждават на ученето.
Чрез платформата на децата могат да се поднасят сериозни теми, свързани например с расовата дискриминация и историята на чернокожите или с хомосексуалността и мястото на жените в обществото – тъй като тази среда се усеща като „много сигурна и приветлива“, коментира и Мартин Джеферис, мениджър на социалните медии в английската Heritage, благотворителна организация, която управлява над 400 исторически обекта във Великобритания.