Toyota иска да прави „умни“ домове с Panasonic
Двата гиганта ще сформират съвместно предприятие
~ 2 мин.
Подобно на много автопроизводители, Toyota също опитва да намери нови източници на приходи, различни от производството на превозни средства. Впечатление вече направи разрастването на компанията в сферата на роботиката. А сега тя иска да се позиционира на разрастващия се пазар за свързани домове.
Става дума за концепцията IoT, или Интернет на нещата, която предполага извършването на комуникация между автомобили, уреди и онлайн услуги.
Сега става ясно, че Toyota обединява усилията си в областта с Panasonic, с която си партнира при батериите в електрическите превозни средства. Двете ще работят съвместно за изграждането на интелигентни къщи и градове, пише CNN.
Компаниите обявиха, че сформират съвместно предприятие в началото на следващата година. В него ще бъдат комбинирани дъщерната на Toyota фирма Misawa Homes и звената Toyota Housing с Panasonic Homes.
Двата гиганта вярват, че съвместната им работа ще повиши тяхната конкурентоспособност на японския пазар на жилища, където има тенденция към намаляване на търсенето заради оредяващото населени.
Компанията-майка Toyota е най-добре известна в ролята ѝ на производител на автомобили. Подразделението Toyota Housing пък е продала над 100 000 жилища в за близо четири десетилетия.
И Toyota, и други световни автомобилни производители инвестират сериозно в нови технологии, които свързват автомобилите с пътната инфраструктура и различни устройства, в това число домакински уреди, чрез интернет връзка.
Съвместното предприятие с Panasonic, която пък е специализирана в свързаните домакински уреди и батериите, може да осигури технологични постижения, които биха помогнали на Toyota да се конкурира с Tesla, Google и Uber.
През последните години Toyota усилено търси технологични възможности: създава роботи, които подпомагат работата в домакинството и здравеопазването, и същевременно се впуска в бизнеса със споделяне на пътувания.
На световната сцена има и други партньорства, подобни на това между Toyota и Panasonic. Volkswagen например сключи сделка с Microsoft за разработване на облак, в който да се интегрират приложения за автомобили. Алиансът Renault-Nissan и Fiat Chrysler пък си партнираха с Google, докато Volvo работи с Uber в сферата на автономните возила.