Третият лъч на метрото блокира движението в София
Вижте кои булеварди ще бъдат засегнати от започващото утре строителство
Строителството на третия лъч от софийското метро стартира от утре. Това съобщиха кметът на София Йорданка Фандъкова, транспортният министър Ивайло Московски, шефът на столичния метрополитен инж. Стоян Братоев и зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
Заради строителните дейности ще има промени в движението и преместване на спирки. Това неизбежно ще доведе и до сериозни задръствания.
Между 20 януари до 24 ч. и 1 април се забранява използването на лявата лента от пътното платно на булевардите в следните участъци:
Движението по бул. „Патриарх Евтимий” между ул. „Васил Левски” и ул. „Хан Крум” ще е еднопосочно в двете средни ленти. По същия начин се променя и движението по бул. „Патриарх Евтимий” между бул. „Витоша” и ул. „Княз Борис I”.
Променя се маршрута на тролей №7. Преместват се общо 3 спирки на градския транспорт – тази на Попа, на УМБАЛ „Александровска” и на Орлов мост.
От „Центъра за градска мобилност” са обозначили новите места на спирките.
Участъкът от линията, който ще се строи първи, има 7 станции – при Малък градски театър „Зад канала”, Орлов мост (връзка с първата линия), при кино „Одеон” („Патриарх Евтимий”), НДК (връзка с втората линия), при ВМА (кръстовището на ул. „Георги Софийски” и бул. „П. Славейков”), на кръстовището на бул. „Иван Гешов” и „България” и на това на ул. „Житница” и ул. „Гоце Делчев” (пазара на Красно село).
Това е най-трудният за строителство участък, защото минава през центъра, има подпочвени води и преминава на голяма дълбочина при Орлов мост и НДК - под вече съществуващите станции.
Вече са осигурени 700 млн. лв. за строителството на новия метродиаметър. Общото одобрено трасе е с дължина 16 км - 10.5 км под земята и 5.5 км над земята, и 16 метростанции. Проектът е важна част от екологичната политика на общината и ще спести 90 хил. тона вредни емисии годишно.
С пускането на третия лъч на метрото се очаква 500 хил. жители на София да използват този градски транспорт, а делът му спрямо автобусите, трамваите и тролеите да нарасне от 30 на 45%.
Линията вероятно ще заработи през 2019 г.