Третият лъч на метрото блокира движението в София
Вижте кои булеварди ще бъдат засегнати от започващото утре строителство
![Третият лъч на метрото блокира движението в София](/web/files/articles/52231/narrow_image/thumb_1040x585_metrosofiapressconf.jpg)
Строителството на третия лъч от софийското метро стартира от утре. Това съобщиха кметът на София Йорданка Фандъкова, транспортният министър Ивайло Московски, шефът на столичния метрополитен инж. Стоян Братоев и зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.
Заради строителните дейности ще има промени в движението и преместване на спирки. Това неизбежно ще доведе и до сериозни задръствания.
Между 20 януари до 24 ч. и 1 април се забранява използването на лявата лента от пътното платно на булевардите в следните участъци:
Движението по бул. „Патриарх Евтимий” между ул. „Васил Левски” и ул. „Хан Крум” ще е еднопосочно в двете средни ленти. По същия начин се променя и движението по бул. „Патриарх Евтимий” между бул. „Витоша” и ул. „Княз Борис I”.
Променя се маршрута на тролей №7. Преместват се общо 3 спирки на градския транспорт – тази на Попа, на УМБАЛ „Александровска” и на Орлов мост.
От „Центъра за градска мобилност” са обозначили новите места на спирките.
Участъкът от линията, който ще се строи първи, има 7 станции – при Малък градски театър „Зад канала”, Орлов мост (връзка с първата линия), при кино „Одеон” („Патриарх Евтимий”), НДК (връзка с втората линия), при ВМА (кръстовището на ул. „Георги Софийски” и бул. „П. Славейков”), на кръстовището на бул. „Иван Гешов” и „България” и на това на ул. „Житница” и ул. „Гоце Делчев” (пазара на Красно село).
Това е най-трудният за строителство участък, защото минава през центъра, има подпочвени води и преминава на голяма дълбочина при Орлов мост и НДК - под вече съществуващите станции.
Вече са осигурени 700 млн. лв. за строителството на новия метродиаметър. Общото одобрено трасе е с дължина 16 км - 10.5 км под земята и 5.5 км над земята, и 16 метростанции. Проектът е важна част от екологичната политика на общината и ще спести 90 хил. тона вредни емисии годишно.
С пускането на третия лъч на метрото се очаква 500 хил. жители на София да използват този градски транспорт, а делът му спрямо автобусите, трамваите и тролеите да нарасне от 30 на 45%.
Линията вероятно ще заработи през 2019 г.