Три депа на БДЖ вече са ремонтирани по договора с „Алстом“
В момента се работи по пускането в движение на четири дизелови мотриси, които са трайно извън експлоатация
От месец май до септември три депа на БДЖ - в София, Варна и Пловдив, претърпяха мащабна модернизация. В тях бяха инвестирани над 1 млн. лв., за да бъдат подготвени и оборудвани за извършване на дейности по ремонт и поддръжка на мотрисните влакове.
Това съобщиха от „БДЖ-Пътнически превози“ по повод напредъка по подписания миналата година договор с френската „Алстом транспорт С.А.”, която ще ремонтира електрическите и дизелови мотриси „Сименс“.
През декември 2019 г. двете дружества подписаха петгодишен договор за поддръжка на 46 мотрисни влака. Обхватът включва пълна текуща поддръжка, както и основен ремонт на 22 дизелови и 24 електрически мотриси, което ще струва на държавната компания близо 137 млн. лв.
Вече повече от 50 души на пълен работен ден са постоянно ангажирани в дейностите по договора. Очаква се броят им да нарасне във фазата на основен ремонт, което създава възможност за осигуряване на нови работни места в България, тъй като „Алстом” отваря офис в София и работи с местни доставчици.
„Въпреки неочакваните закъснения, причинени от световната санитарна криза, преодоляхме първоначалните затруднения и имаме удоволствието да отчетем добър напредък пред широката общественост и нашите клиенти. Мотрисните влакове ще възвърнат доброто си техническо състояние и усилията за тяхното възстановяване ще позволят безопасна експлоатация през следващите десет години“, коментира управителят на „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД Любен Нанов.
„Стартирането на този проект по време на глобална пандемия беше неочаквано предизвикателство, с което „Алстом” се справя благодарение на екипните усилия положени от румънски екип от експерти, български служители, както и множество местни доставчици, които работят денонощно за успеха на този проект”, заяви Габриел Станчу, изпълнителен директор на „Алстом” за Румъния, България и Република Молдова.
„Нашите екипи работят за подобряване на съоръженията, като предоставят модерно оборудване и практики за поддръжка, за да намалят времето за престой на съществуващия подвижен състав. Искаме да сме сигурни, че депата ще работят ефективно, за да осигуряват ежедневно повече влакове в експлоатация”, обясни Давид Лоран, директор обслужване в „Алстом” за Централна и Източна Европа.
За тази цел в момента екипът по поддръжката работи за пускането в движение на четири дизелови мотриси, от общо шестте предвидени в договора, които са трайно извън експлоатация. Те ще бъдат отново в експлоатация през следващите месеци след извършен основен ремонт.
Освен това се работи върху подобряване на системите за потребление на енергия и условията за пътуване на клиентите в електрическите мотриси (ЕМВ). Тази програма за модернизация ще обхване целия парк, а по-късно ще бъде надградена с допълнителни иновативни функции, като например пътнически информационни системи и нови дисплеи на пултовете за управление на машинистите.
Подготвя се и програмата за основен ремонт за всички 46 мотриси, която да бъде въведена в режим на изпълнение от първото тримесечие на 2021 г.