Uber и Ню Йорк заровиха томахавките
Властите няма да ограничават с нови регулации разрастването на услугата
Uber засега запазва правото си да се разширява свободно в Ню Йорк. Компанията, предлагаща онлайн услуга за споделено пътуване, сключи примирие с кмета на американския мегаполис Бил де Бласио. Дискутираното от кметството предложение да се сложи някаква изкуствена граница на бързия ръст на фирмата засега няма да се разглежда, съобщиха от градския съвет, предаде Reuters. За компанията това представлява голям успех.
За де Бласио изненадващото споразумение е тотален обрат в позициите. Едва в края на юни в съвета бе внесен насърчен от съюзи на таксиметрови компании и подкрепен първоначално от кмета законопроект, според който заместващи таксиметровите коли услуги с над 500 автомобила ще могат временно да пускат по улиците с 1% повече коли на година.
За Uber, които през последните години успяваха значително да увеличат присъствието си в Ню Йорк и в момента имат повече коли от класическите таксиметрови компании, това би означавало тотален крах. Той все още не е изключен. Преди да се вземе окончателно решение обаче, трябва да бъде създадено изследване за това до каква степен бързото разрастване на Uber влияе на и без това големите задръствания и транспортния хаос в града.
Изследването, при което компанията ще трябва да сътрудничи и да предостави данни, трябва да бъде готово до 4 месеца, в рамките на които онлайн услугата ще може да расте неограничено. А само преди дни пред New York Daily News де Бласио се бе застъпил за „спирачката на ръста“.
В метрополиса на източния американски бряг конфликтът между Uber, която инвестира напоследък много в своята лобистка армия, и кметът, се превърна в обществена шумна кавга. Компанията протестира пред сградата на общината и предложи безплатни талони за пътуване на демонстриращите в нейна подкрепа. Тя инициира и петиция за своето приложение и стартира голяма кампания срещу регулациите, подкрепена от знаменитости като Кейт Ъптън и Аштън Къчър. Според Uber новите правила ще костват десетки хиляди работни места.
В рамките на няколко години компанията от Сан Франциско се превърна от малък стартъп в разрастваща се глобална компания, която бе оценена на повече от 50 млрд. долара. На много места по света Uber влиза в тежки конфликти с таксиметровата индустрия и властите, защото често първоначално се разширява бързо и едва след това се занимава с приложимите правни рамки.