Uber разширява присъствието на е-велосипедите си в Европа
Компанията удвоява инвестициите в този бизнес
~ 2 мин.
Uber планира да удвои инвестициите си в електрически велосипеди и скутери през 2020 г., като ще се фокусира върху Европа, предава CNBC. Акцентът ще падне върху съществуващите пазари, като Лондон, но се преговаря за пилотно пускане на услугата и на други места из Стария континент.
Компанията купи американската фирма Jump, предоставяща услуга за споделяне на велосипеди, миналата година, демонстрирайки със стъпката си интерес за развитие в сферата на микромобилността. Оттогава Uber направи двуколките достъпни в международен план, пускайки ги най-вече в европейски градове.
„Искаме да удвоим микромобилността", заяви Кристиан Фрийз, ръководител на Jump за Европа, Близък изток и Африка. По думите му, досега е станало ясно, че услугата се връзва идеално с основния бизнес на Uber и затова „искаме да инвестираме повече и по-дълбоко, особено в Европа“.
Според Uber приемането на скутери и колела Jump в Европа изпреварва това в САЩ през последните осем месеца. Над 500 000 европейци са използвали превозните средства на компанията за този период, реализирайки общи 5 млн. пътувания. Няма данни за това колко са американските потребители. Най-популярна обаче услугата е в Париж, след това в Съкраменто и Сиатъл, посочват още от компанията.
Насочването на инвестиции в такава специфична ниша от бизнеса на компанията може да се окаже спорно решение от гледна точка на акционерите, които все още се питат кога Uber ще излезе на печалба. Според ръководството организацията може да достигне рентабилност до 2021 г.
Придобиването на Jump от Uber през 2018 г. дойде на фона на нарастващия интерес от страна на инвеститорите към стартъпи, предлагащи споделена услуга за е-тротинетки като Lime и Bird. Този тип превозни средства печелят както популярност, така и все по-засилен регулаторен натиск, включително заради високите скорости, карането по необозначени места и безразборното оставяне на скутерите къде ли не.
В България тепърва се мисли за промяна на Закона за пътищата, така че да бъдат регулирани и новите участници в движението. Франция пък вече въведе по-строги правила, а на места като Великобритания ползването на тротинетки дори не е разрешено.
Uber пусна своите е-велосипеди в Лондон по-рано тази година и пазарът там е от особено голямо значение за компанията. Британската столица вече затрупана със схеми за отдаване под наем на колела, но американската фирма е решена да увеличи обхвата си там. Бъдещето на компанията там обаче изглежда по-несигурно от всякога след решението на местния транспортен орган да не подновява лиценза на услугата за превози.
Uber също така планира да разшири своята платформа с нов вид транспорт – електрически мотопеди. Компанията трябваше да пусне такива в Париж в партньорство с местния оператор Cityscoot, но това се забави заради проблем с интеграцията на продуктите. Сега целта е те да бъдат стартирани във френската столица през първото тримесечие на 2020 г.