УниКредит отчита 41% повече кредити на „Черния петък“
Телевизори и компютри са най-търсените стоки по време на големите намаления през 2019 г.
Стоковите кредити изтеглени в деня на „Черния петък“ тази година са с 41% повече спрямо 2018 г., съобщиха от УниКредит Булбанк. Според анализа направен от дружеството за потребителско кредитиране УниКредит Кънсюмър Файненсинг, покупките не са ограничават само в деня на „Черния петък“, а през целия уикенд. Тогава е отчетено увеличение от 59% на стоковите кредити спрямо година по-рано.
Телевизори и компютри са най-търсените стоки по време на големите намаления тази година. Веднага след тях се нареждат мобилните телефони. Общият дял на тези три продукта от всички продажби по време на големите намаления е 56%, показва статистика УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Според анализа тази година повече от половината клиенти, които са избрали да направят покупка със стоков кредит, са кандидатствали онлайн, спрямо една трета през миналата година. Според УниКредит Кънсюмър Файненсинг това се дължи на опростения процес, който дружеството за потребителско кредитиране предлага на клиентите и все по-атрактивните онлайн предложения и промоции.
По данни на извадката мъжете все още са по-активни потребители по време на „Черния петък“, като делът им е с близо 7% повече. Все пак тенденцията е броят на жените да се повишава – тази година делът им нараства с 1% спрямо 2018г.
Повечето клиенти, закупили стока с финансиране, са на възраст 28 – 37 години, като делът им расте с повече от 3% спрямо данните от миналата година. От друга страна, броят на потребителите на възраст над 58 години, ползвали финансиране, спада с близо 3% спрямо 2018г.
Потребителските кредити отбелязваха ръст през цялата седмица, предхождаща Черния петък – с 12% повече в сравнение с 2018г, показва още извадката на УниКредит Кънсюмър Файненсинг.
Очакванията са по време на коледните празници пазаруването да продължи със същите темпове, като предвижданията са фокусът на клиентите да се запази в сферата на електрониката.