Въздушните маршрути с най-много пътници от Европа
Осем от 10-те най-натоварени международни маршрута от европейските летища са от Хийтроу
Осем от 10-те най-натоварени международни маршрута от европейските летища са от Хийтроу, разкриват нови данни. Летището в западен Лондон е най-голямото в Европа по брой на пътниците. Според анализаторския сайт Routesonline то също е доминиращо в международните маршрути, които са превозвали най-голям брой пътници през 2018 г.
По повод годишната конференция „Маршрути Европа” в Хановер тази седмица, сайтът направи класиране, използвайки информация от разузнаването на Saber Market, пише „Индипендънт”.
На първо място е връзката от Хийтроу до Ню Йорк JFK.
Осем хиляди пътници на ден средно летят по тази дестинация - два от пет от полетите са на British Airways. Virgin Atlantic има 28,5% от капацитета на полетите по това направление, American Airlines - 20,6% и Delta - 10,2%.
Полетът Лондон-летище JFK изпреварва полетът Лондон-Дубай - който остава на второ място.
На трето място е маршрутът Хийтроу-Дъблин, който е единственият обслужван изцяло от International Airlines Group - собственик на Aer Lingus и British Airways, единствените авиокомпании по маршрута.
Те превозват средно по 5 000 пътници на ден.
Първият маршрут, който не е от Хийтроу, е от Летище Ататюрк в Истанбул до Техеран, който превозва 4800 пътници дневно. Той е под №4в подреждането на най-натоварените европейски маршрути.
Пето, шесто, седмо и осмо място са отново от Хийтроу – съответно до Амстердам, Лос Анджелис, Сингапур и Хонконг.
Деветата позиция е за полета Париж (Шарл де Гол) до Ню Йорк JFK, средно с по 4 250 пътници.
С изключение на Хийтроу, Ню Йорк JFK е единственото летище, което присъства повече от един път в таблицата.
Десето място е за полета между Хийтроу и Франкфурт.
Routesonline заяви също, че европейските авиокомпании имат най-високия среден коефициент на натоварване спрямо който и да е регион в света - 85%. На типичен самолет от 200 места това означава, че 30 места са незапълнени.
Стивън Смол, бранд директор на Routes, заяви: „Въпреки че индустрията е изправена пред своите предизвикателства, има много оптимистични тенденции. Очаква се европейските авиокомпании да отчетат нетната печалба от 7,4 млрд. долара през 2019 г.”.
"Ще се появят и нови вълнуващи дестинации, тъй като авиацията продължава да бъде ключов фактор за икономически растеж и просперитет", допълва той.