Vivacom става партньор на Агенцията за закрила на детето
Нов софтуер позволява лесно пренасочване на обажданията на линията за деца към спешен номер 112
VIVACOM става партньор на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) в изграждането на изцяло нов софтуер за управление на Центъра за обаждания на Националната телефонна линия за деца 116 111.
Линията на Агенцията за закрила на детето работи денонощно, 7 дни в седмицата и е безплатна за трите мобилни оператора. Тя дава възможност на деца и възрастни да съобщят за дете в риск, както и да споделят своите въпроси и проблеми и да получават съвети и психологическа подкрепа от консултантите.
Новият софтуер позволява лесно пренасочване на обажданията на линията към спешен номер 112 и Районите управления на МВР, Отделите за закрила и други институции без това да прекъсва работата на консултантите в нея.
Подобрението в системата е необходимо, за да може тя да издържа на по-голямо натоварване и бъдат приети максимален брой позвънявания, за да се окаже подкрепа на всяко дете в риск. Цялото решение функционира във високо защитена среда – от CLOUD-базираната сървърна среда, предоставена от VIVACOM, до работните места на консултантите. Новият софтуер генерира голям брой справки и статистики на обажданията, което повишава ефективността на реакцията. Националната телефонна линия за деца осигурява пълна защита на данните и гарантира анонимност на обажданията. На нея се правят и консултации с цел получаване на информация за конкретен случай на дете в риск, а също и се оказва психологическа подкрепа на деца и семейства.
VIVACOM и ДАЗД напомнят, че е отговорност на всеки, който има информация за малтретирано дете или дете в риск, да подаде сигнал към съответните органи или директно на телефон 116 111, за да подпомогне борбата срещу насилието над деца.