Влогърите в YouTube са спечелили над 30 млрд. долара от реклами
Платформата за видеосъдържание е решила да модернизира сайта си, за да привлече още рекламодатели
Създателите на видеосъдържание в YouTube са получили чрез платформата общо над 30 млрд. долара за последните три години от реклами. Това посочва в отворено писмо Сюзън Войчички, главен изпълнителен директор на компанията, предава The Verge.
В него тя пояснява, че през 2020 г. новите канали в YouTube са се увеличили повече от два пъти в сравнение с предходната година. Това се дължи до голяма степен на COVID кризата, която принуди голяма част от населението по света да остане по домовете си без приходи. Мнозина намериха спасението в това да създават забавно видеосъдържание, което да публикуват в мрежата и да получават пари от реклами.
Войчички добавя, че „YouTube се е разраснал твърде много и сега се борим с неговото овладяване“. По нейните думи платформата е допринесла с около 16 млрд. долара за БВП на САЩ през 2019 г. и е създала около 345 хил. канала (работни места) за този период.
В писмото тя казва, че YouTube все още има накъде да се учи и развива, но основна цел за тази година ще бъде прозрачността.
„Мисията ни е да направим всичко прозрачно и разбираемо, както за създателите, така и за потребителите – особено, когато става дума за рекламни пари“, поясни Войчицки.
В писмото се казва още, че YouTube ще наблегне и върху информационната стойност на клиповете като няма да допуска такива, които нарушават политиките за сигурност или такива, които „подбуждат агресия“.
„Винаги сме се стремили да има баланс между откритост и отговорност, както и да спазваме политиките на правителствата по целия свят“, пише Войчички.
Ръководството посочва още, че YouTube ще модернизира сайта си, за да бъде още по печеливш и примамлив за рекламодателите.