VW прави голям компромис, за да изкара ID.3 по улиците навреме
Стартирането на нов модел с не напълно завършена версия е практически нечувано за Volkswagen
Volkswagen ще успее да спази на косъм крайния срок от края на лятото за старта на доставките на своя дългоочакван електромобил ID.3. Ранните купувачи обаче ще трябва да изчакат с месеци, за да използват всички функции, за които са платили, предава Bloomberg.
Две от софтуерните функции в първите превозни средства, доставени през септември, ще бъдат активирани едва чрез актуализация в началото на 2021 г., обяви Volkswagen в своя изявление. Клиентите, готови да изчакат с доставката до четвъртото тримесечие, ще имат пълната функционалност в своя електромбил още от самото начало.
Липсващите функции са за свързване на приложения чрез смартфон и други устройства към дисплея на автомобила, както и за опцията малкия AR Head-up дисплей да прожектира важна информация в зрителното поле на шофьора на предното стъкло.
Стартирането на нов модел с неизпипана докрай версия е практически нечувано за Volkswagen и отразява вътрешния натиск колата да бъде изкарана по улиците. Проблемите със софтуера допринесоха за сблъсък, който коства на главния изпълнителен директор Хърбърт Диес управлението над основния бранд VW – постът му от 1 юли ще заеме Ралф Брандщетер.
Критичен старт
Успехът на ID.3 е жизненоважен за най-големия автомобилен производител в света, за да отговори на по-строгите правила за вредни емисии в Европа. По-късно тази година VW възнамерява да допълни семейството на ID със SUV роднина, наречен ID.4, както и да добави две големи фабрики за електрически автомобили в Китай, които ще могат да създадат повече превозни средства годишно, отколкото Tesla е продала през 2019 година.
Коронакризата и неотдавнашните смущения в управлението на VW усложниха вече амбициозния план за ограничаване на пропастта между германския гигант и Tesla, която пък се очаква да добави ключовия SUV Model Y към най-продавания си Model 3 през следващите месеци.
Страх и вълнения
Цените за първото издание на ID.3 започват от под 40 хил. евро в Германия, което ги прави допустими за правителствени стимули. Предлагат се три различни версии, като горната версия достига около 50 хил. евро.
В рамките на групата от 12 марки Volkswagen Group планира да инвестира 33 млрд. евро до 2024 г., за да стане най-големият производител на електромобили в света, включително 11 млрд. евро само за марката VW. Концернът цели да произвежда 1.5 милиона електрически автомобила годишно през 2025 година.
В публикацията в LinkedIn Диес обеща да подобри разговорите с работниците на Volkswagen, много от които са загрижени за работата си заради промените, засягащи автомобилната индустрия, включително пренасочването към електрическата мобилност.
„Разбирам, че има много вълнения, а също и въпроси, а понякога и страх в системата. Трябва да участваме повече в диалог“, заяви Диес.