Xiaomi детронира Samsung в Европа
Продажбите на китайския бранд скочиха с над 67% през второто тримесечие, докато тези на корейския гигант се свиха
Strategy Analytics публикува тримесечния си отчет за пазара на смартфони в Европа и от него става ясно, че има нов лидер в продажбите. Китайският бранд Xiaomi успя да надмине Samsung, превръщайки се в най-продавания доставчик с 25.3% пазарен дял на Стария континент. Корейският гигант остава плътно зад него, но анализаторите прогнозират, че това не е краят на битката за трона.
Европейският пазар записа силно тримесечие, катализатор на което е възстановяването от COVID-19, коментира Борис Методиев, асоцииран директор в Strategy Analytics. По думите му успехът на Xiaomi се основава на огромни продажби в Русия, Украйна, Испания и Италия, където клиентите са „нетърпеливи към серията Mi и Redmi“. Общо на континента компанията е доставила почти 13 млн. бройки.
Samsung е единствената компания в Топ 5, която бележи спад в доставките на годишна база. Ако Xiaomi е продала над 67% повече смартфони през второто тримесечие на 2021 г. спрямо същото през 2020 г., то при Samsung има 7% спад.
Според Нийл Моустън, изпълнителен директор на Strategy Analitics, това се дължи на засилващата се конкуренция от страна Apple при високия клас, както и на все по-големия интерес към китайските доставчици от по-ниския сегмент. За разлика от Xiaomi, Samsung не успя да се възползва от кризата на Huawei. Проблемите на доскорошния китайски лидер отвориха широко поле за конкурентите.
Точно преди година – през второто тримесечие на 2020 г. – Huawei за пръв път оглави класацията на най-продаваните смартфони. Това се случи донякъде „на мускули“ и благодарение на агресивната маркетингова стратегия у дома. След това обаче американските санкции най-накрая започнаха да дават резултат и компанията се срина, излизайки от Топ 5.
Обръщането на кривата за Huawei съвпадна с поредния успех на Xiaomi, която влезе в челната тройка в света през третото тримесечие на 2020 г. Добрите ѝ резултати в Европа сега пък идват, след като вече няколко анализаторски фирми потвърдиха изстрелването на бранда до втората позиция на смартфон пазара в световен мащаб. Пекинският играч дебютира като номер две в класацията за първи път, успявайки да измести Apple.
Въпреки че Samsung продължава да е най-големият доставчик в глобален мащаб, лидерството му все по-често бива разклащано от китайските конкуренти.