Xiaomi е изместена от лидерската позиция в Индия
Телефоните на друг китайски конкурент общо имат повече продажби
~ 1 мин.
Xiaomi доминираше на пазара на смартфони в Индия повече от година, но сега загуби първото място от друга китайска компания, съобщава CNN.
BBK Electronics, която притежава смартфон марките Oppo, Vivo, Realme и OnePlus, съставлява 30% от индийските продажби на смартфони през тримесечието, приключило през юни. Това поставя компанията точно пред Xiaomi, според нов доклад от консултантската компания Counterpoint Research.
Xiaomi все още е най-голямата марка с 28%, следвана от южнокорейската Samsung с 25%. Но Vivo, Realme и Oppo оформят Топ 5 с общо 28% от пазара, а когато бъде включен и OnePlus (с 2%), BBK излиза на върха, каза Counterpoint.
За победителя това е огромна награда - Индия вече има повече от 400 милиона потребители на смартфони, а се очаква стотици милиони индийци да открият интернет чрез мобилни устройства през следващите години.
Марки като Apple изпитват трудности да пробият на твърде чувствителния към цените индийски пазар, оставяйки китайските производители да завземат големи дялове, като предлагат по-достъпни смартфони на милиони индийци, чиято средна годишна заплата е по-малка от 2 000 долара.
Марки като Apple изпитват трудности да пробият на твърде чувствителния към цените индийски пазар, оставяйки китайските производители да завземат големи дялове, като предлагат по-достъпни смартфони на милиони индийци, чиято средна годишна заплата е по-малка от 2 000 долара.
По-специално Oppo направи няколко крачки в тази посока. Компанията получи одобрение за откриване на търговски обекти в Индия през 2017 г. и доскоро беше основен спонсор на индийския отбор по крикет. Друга марка на BBK - Vivo, спонсорира турнира по крикет в индийската Висша лига.
Общо 37 милиона смартфона са били доставени в Индия през трите месеца, приключили през юни, което е най-големият брой за тримесечие, казват още от Counterpoint.