YouTube ще привлича инфлуенсъри с фонд за 100 млн. долара
Компанията иска да популяризира кратките си видеа Shorts и да се справи с конкуренцията на TikTok
YouTube обяви, че създава фонд на стойност 100 млн. долара, с който да финансира новата си функция за кратки видеа, наречена Shorts, която е конкурент на TikTok, предава CNBC. Средствата ще бъдат предназначени за хонорари на известни личности, които ще създават кратко видеосъдържание в Shorts.
„The Shorts Fund е само първата крачка от нашето пътуване към изграждането на дългосрочен модел за монетизиране на Shorts в YouTube”, посочва компанията в публикация в блога си. И допълва, че фондът ще започне работа в следващите месеци.
Новините се появиха в момент, в който YouTube се опитва да увеличи броя на потребителите си и на създателите на съдържание за продукта си за кратки видеа, който е отговорът на компанията на TikTok, Snap и Reels на Instagram. Компания е поредната, която ще използва специален фонд, с който да се опита да привлече инфлуенсъри и известни личности в своята мобилна платформа.
В отчета си за първото тримесечие Alphabet, компанията майка на Google, заяви, че YouTube е генерирала 6.01 млрд. долара рекламни приходи през отчетния период. Това е с близо 50% повече на годишна база.
При същото представяне главният изпълнителен директор на Alphabet Сундар Пичай заяви, че Shorts вече има 6.5 млн. дневни гледания в глобален мащаб. Компанията отказва да даде по-актуална статистика за глобалната си база от потребители и тази в Съединените щати.
YouTube пусна Shorts за всичките си потребители в САЩ по-рано този месец, след като в началото на годината предостави бета версия. Компанията твърди, че ще раздели милионите от финансовата програма през следващите месеци и през 2022 г.