Защо пазаруваме онлайн
Шопингът през интернет дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират
Над половината от българите, които вече се възползват от възможността да пазаруват онлайн, от комфорта на дома, изтъкват удобството като водещ фактор, сочи най-новото изследване на Mastercard.
Това е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките. Освен пестенето на време и избягването на редица други неудобства, онлайн пазаруването може да се осъществява за минути и дава възможност за денонощно пазаруване от почти всяка точка на света.
Достъпът до глобални магазини е вторият водещ фактор, който мотивира 39% от анкетираните да пазаруват онлайн. Изключително лесно и комфортно е да пазаруваш в световен онлайн магазин от дивана вкъщи, а покупката ти да бъде доставена до входната врата. Изследването на Mastercard очертава именно удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да пазаруват онлайн.
Проучването разкрива и друга любопитна информация – 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е смартфонът (70%).
Предпочитани методи за плащане в България
Според проучването на Mastercard, българите предпочитат да използват методите за плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение – хората избират начини за разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването 67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова карта при приключване на поръчката.
Изследването изтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители – дигиталните портфейли.
Българите обаче все още
не са напълно запознати с ползите, които предоставя дигиталният портфейл,
поради което към момента едва 10% използват такъв метод за плащане.
Въвеждане на нови решения за разплащане
„Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха – едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли. Нашето проучване показва, че 45% от анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане – той трябва да бъде изминат преди потребителите да открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхното удобство и сигурност“, каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.
Masterpass на Mastercard е глобална дигитална платформа за разплащане, която дава възможност на потребителите да правят бързи, лесни и сигурни електронни плащания от различни устройства, независимо откъде искат да пазаруват: онлайн, в приложения, а вече и във физическите магазини, благодарение на опцията за безконтактни плащания. Потребителите могат да съхраняват в едно удобно и безопасно място цялата информация за плащанията си, включително данни за карта Mastercard или за други платежни мрежи, информация за доставки, предпочитан метод за заплащане и т.н. Наред с това Masterpass предоставя високотехнологична защита от последно поколение, която гарантира сигурността на плащанията и защитата на картовите данни.
Очаква се услугата Masterpass да бъде достъпна за българските потребители в рамките на настоящата година.Проучването на Mastercard е проведено от IPSOS през септември 2016 г., с цел да изследва поведението на потребителите на електронна търговия в България. Обхватът на проучването е 1000 души, представляващи финансово активното население по пол, възраст и район, във възрастовата група 18-65, които са пазарували онлайн през последните 3 месеца.