Приключи ремонтът на най-дългия жп тунел в България и на Балканите
Обновена и жп гара Копривщица, като общо са инвестирани почти 40 млн. лв.
Рехабилитацията на железопътния участък Копривщица – Стряма и жп гара Копривщица завърши. На ремонтираното трасе се намира най-дългият жп тунел в България – „Козница“ (5 812 м). Както се очакваше и при старта на модернизацията, скоростта на преминаващите влакове в тунела е увеличена до 100 км/ч.
„На съоръжението не е правен капитален ремонт близо от 50 години и техническото му състояние не отговаряше на изискванията“, коментира транспортният министър Георги Тодоров при инспекцията изпълнението на двата обекта.
„При ремонта на тунела напълно възстановихме и запазихме ромбоидната контактна мрежа, която е инсталирана само тук в цялата жп мрежа на страната. Използвали сме безвинтово скрепление на жп линиите, което позволява по-бързото им възстановяване, ако това се наложи“, заяви заместник-генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ Бисер Минчев по време на инспекцията.
Съгласно проекта е подновен изцяло 5 812 м железен път с укрепване на земното платно, изградени са отводнителни съоръжения и е изпълнена частична хидроизолация на тунелната конструкция. Извършена е цялостна подмяна на елементите на контактната мрежа в участъка, изградено е осветление на тунела, както и видеонаблюдение на двата портала.
Към момента се очаква назначаването на комисия за подписването на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа. Стойността на договора е малко над 29 млн. лв. с ДДС.
Частично ремонтирано е приемното здание на жп гара Копривщица, като това е първият по-сериозен ремонт от построяването на жп гарата през 1951 г. до днес. Проектната скорост след приключването на дейностите е 90 км/ч. Стойността на проекта е малко над 9.5 млн. лв.