Желязков: Имаме ясна визия за комфорта във влаковете и тя ще се усети през следващите месеци
В момента новата билетоиздаваща система на БДЖ е в тестови период
~ 2 мин.
Имаме ясна визия за комфорта във влаковете и тя ще се усети през следващите месеци. Това обяви пред NOVA транспортният министър Росен Желязков по темата с модернизацията и инвестициите в БДЖ. По негови думи се работи освен по идеята да се пътува от София до Бургас за 3 часа, но и това да става много по-удобно и достъпно.
За да се случи това обаче трябва да бъдат завършени всички лотове от трасето, но част от тях се обжалват и това забавя процеса. „Имаме очакването до края на септември всички процедури по обжалване да приключат“, коментира Желязков. Трасето до Бургас трябва да е готово до края на програмния период, за да не се наложи страната да връща пари на Брюксел.
Министърът повтори ключовите точки, по които железницата ще работи в областта на модернизацията. „До края на годината започва процедурата за доставка на нови влакове, водят се интензивни преговори със Шкода за ремонт и модернизация на локомотивите ни. Разговаряме сериозно с Дойче Бан за вагони втора употреба“, коментира транспортният министър.
По думите на Росен Желязков железниците са най-екологичният и най-ефективен транспорт в Европа и в бъдеще ще бъдат и най-субсидиран. Той допълни, че през следващия програмен период БДЖ ще търси еврофинансиране за подмяна на подвижен състав.
„Средната цена на седалка е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки. В момента билетът се субсидира на 80% от държавата, а 20% плаща пътникът. Това няма да претърпи голяма промяна, защото субсидията от държавата ще продължи“, обясни той.
"Въвеждат се нови системи за контрол. В тестови етап е новата билетна система, за да могат пътниците да си купуват онлайн билети за всички влакове“, допълни Желязков.