10 знаменитости с бизнес империи
Те са не само отлични актьори, музиканти и спортисти, но и инвеститори
Много от любимите звезди на Холивуд или на музикалната сцена са и отлични предприемачи. Но повечето хора ги познават от техните песни или филмови роли, а не и като мениджъри.
Да, те изкарват много пари, и знаят как да ги управляват и умножават.
Вижте 10 знаменитости, които покрай основната си професия са се захванали и с реален бизнес.
Робърт де Ниро - Nobu Restaurants
Холивудската легенда е сред най-добрите актьори на съвремието. Но освен с игра, се занимава и с ресторантски бранд, който също е легендарен. Де Ниро е един от инвеститорите в Nobu Restaurants, вдъхновени от шеф Нобиюки Матцухица. Първият ресторант Nobu Fifty Seven отваря през 2005 г. Днес Nobu Restaurants group има над 30 локации по света. Оценяват ресторантския и хотелски бранд на половин милиард долара.
Сами Хагар - Cabo Wabo
Вокалистът на Van Halen е инвеститор във веригата ресторанти и нощни клубове Cabo Wabo в Кабо Сан Лукас. Той е притежавал и едноименен бранд текила, който продава през 2007 г. за 80 млн. долара.
Гуен Стефани - L.A.M.B.
Певицата основава бранда си за облекла през 2003 г., за да представи своя иконичен стил. Името е акроним от заглавието на първия й солов албум Love. Angel. Music. Baby. Линията включва обувки, чанти, слънчеви очила. Брандът има годишни продажби на стойност 90 млн. долара.
Уил Фарел - "Funny or Die"
Не е учудващо че актьорът, който ни разсмива от години, е един от основателите на уебсайта за смешни видеа Funny or Die.
Меджик Джонсън - Magic Johnson Enterprises
Той не само е баскетболна легенда на НБА, но и прозорлив бизнесмен. Основава инвестиционна си компания Magic Johnson Enterprises още през 1987 г. с цел да подобри градската общност и хората в неравностойно положение. През годините е правил сделки с Pepsi, Sony Entertainment за създаването на Magic Johnson Theatres), T.G.I. Friday's, 24 Hour Fitness и други. През 2010 г. продаде дела си в Los Angeles Lakers и дяловете си в 125 обекта на Starbucks за $100 милиона. След това, през 2012 г. , става съсобственик Los Angeles Dodgers.
Джесика Алба - The Honest Company
Филмовата актриса основава своята The Honest Company през 2011 г. Продава екологични и органични домакински и козметични продукти. През 2015 г. компанията е оценена на 1,7 млрд. долара.
Кейт Хъдзън – Fabletics
Актрисата жъне успехи с линията си за спортни облекла Fabletics. Тя е притежание на JustFab най-бързо растящият бранд на компанията. Продажбите са се утроили от 50 млн. долара до 150 млн. долара от първата до втората година. Планирано е откриването на над 100 магазина на Fabletics в следващите 3 до 5 години
Джордж Клуни - Casamigos Tequila
Клуни си партнира със съпруга на Синди Крауфорд Ранди Гербер в производството на текила. Първоначално те възнамерявали да работят само за лично потребление, но от 2013 г. започват и масови продажби. Опра Уинфри споделя, че това е любимата й текила.
Серена Уилямс - HSN Collection
Тенис звездата доминира не само на корта, но и на модния подиум. Тя е дизайнер на собствена линия дрехи за HSN. Линията дебютира на Седмицата на модата в Ню Йорк и като резултат легендарният главен редактор на Vogue Ана Уинтур става ментор на тенисистката в модата. В линията са включени туники, якета и други, които се продават на цени от 30 до 70 долара.
Марк и Дони Уолбърг – Wahlburgers
Марк Уолбърг и братята му Дони и Пол започват партньорството си през 2011 г. с откриването на верига за бургер ресторанти, наречени Wahlburgers. Първата им локация е в Хайнъм, Масачузетс – на час от родния им Бостън. В момента веригата има локации в Масачузетс, Лас Вегас, Филаделфия и Кони Айлънд. Плановете на братята предвиждат да бъдат отворени още 118 обекта в следващите 5-7 години.