ЕС спря жп сделката между Alstom и Siemens
Създаването на гигант в жп транспорта ще заплаши конкуренцията, смята Еврокомисията
~ 2 мин.
Европейският съюз блокира жп сделката между Alstom и Siemens в сряда, позовавайки се на заплахи за конкуренцията.
Предложението за сливане между френската и германската компании планира да създаде европейски гигант в железопътния транспорт с приходи от около 15 милиарда евро (17 милиарда долара). И двете фирми имат значимо присъствие в Европа и има опасения, че сделката може да постави под въпрос правилата на ЕС в областта на конкуренцията.
Комисар Маргрете Вестагер, отговаряща за политиката в областта на конкуренцията, заяви: „Без достатъчно средства, това сливане би довело до по-високи цени за системите за сигнализация, които пазят безопасността на пътниците и за следващите поколения високоскоростни влакове.“
„Комисията забранява сливането, защото компаниите не са склонни да отговорят на сериозните ни опасения за конкуренцията“, добави тя.
Както германското, така и френското правителство подкрепиха сливането, смятайки, че сделката ще бъде добра за противодействие на икономическия растеж на Китай.
Френският министър на финансите Бруно Льо Мер заяви по-рано този месец, че блокирането на сделката ще бъде "политическа грешка". Днес той каза пред телевизия France 2, че правителството ще обсъжда с Германия начини за промяна на правилата за конкуренция в ЕС.
Сделката предизвика критики от страна на националните органи за защита на конкуренцията в Германия, Великобритания, Испания, Белгия и Холандия.
Siemens прави влаковете ICE за Deutsche Bahn и също така за оператора на тунела под Ламанша Eurostar. Alstom е производител на скоростния влак на Франция, известен като TGV. Производителят на подвижен състав продава също и градски и крайградски влакове, както и системи за сигнализация.
Предложението за сливане между френската и германската компании планира да създаде европейски гигант в железопътния транспорт с приходи от около 15 милиарда евро (17 милиарда долара). И двете фирми имат значимо присъствие в Европа и има опасения, че сделката може да постави под въпрос правилата на ЕС в областта на конкуренцията.
Комисар Маргрете Вестагер, отговаряща за политиката в областта на конкуренцията, заяви: „Без достатъчно средства, това сливане би довело до по-високи цени за системите за сигнализация, които пазят безопасността на пътниците и за следващите поколения високоскоростни влакове.“
„Комисията забранява сливането, защото компаниите не са склонни да отговорят на сериозните ни опасения за конкуренцията“, добави тя.
Както германското, така и френското правителство подкрепиха сливането, смятайки, че сделката ще бъде добра за противодействие на икономическия растеж на Китай.
Френският министър на финансите Бруно Льо Мер заяви по-рано този месец, че блокирането на сделката ще бъде "политическа грешка". Днес той каза пред телевизия France 2, че правителството ще обсъжда с Германия начини за промяна на правилата за конкуренция в ЕС.
Сделката предизвика критики от страна на националните органи за защита на конкуренцията в Германия, Великобритания, Испания, Белгия и Холандия.
Siemens прави влаковете ICE за Deutsche Bahn и също така за оператора на тунела под Ламанша Eurostar. Alstom е производител на скоростния влак на Франция, известен като TGV. Производителят на подвижен състав продава също и градски и крайградски влакове, както и системи за сигнализация.
След новината Siemens заяви, че съжалява за решението на Европейската комисия да блокира сливането на железопътния й бизнес с френската Alstom и сега ще направи оценка на „всички възможности“ за бъдещето на собствените си жп операции.
"Вземаме под внимание решението, което доведе до прекратяване на значима европейска сделка", каза в изявление главният изпълнителен директор на Siemens Джо Кайзер.
„Макар и да не е неочаквано, то доказва, че Европа спешно се нуждае от структурна реформа на начина, по който оформя своето индустриално бъдеще в глобално свързан свят“, добави той.