Растящата любов към брадите притиска Gillette
Компанията също така се затруднява от растящата конкуренция на по-бюджетни продукти
~ 2 мин.
Най-големият производител на битови стоки в света Procter & Gamble тази седмица надмина очакванията на анализаторите за нивото на печалбата му за второто тримесечие на годината. Компанията обаче също така обяви 5.4 млрд. долара загуба на дъщерното си дружество за производство на бръснарски продукти Gillette, като това отчасти се дължи на тенденцията мъжете все повече да захвърлят бръсначките и да си „отглеждат“ бради, пише Quartz.
P&G потвърждава, че проблемите при линията продукти Gillette Shave Care се дължи както на натрупали се валутни обезценявания след придобиването на Gillette преди 14 години, така и на факта, че много мъже са спрели да се бръснат.
„По-ниската честота на бръснене намали броя на произведените ножчета и техния пазарен дял“, обяснява Джон Молър, главният финансист на P&G. Той също така добавя, че лошото представяне на Gillette е и заради конкуренцията от страна на по-евтините продукти на Dollar Shave Club на Unilever, както и от страна на продукцията на Harry’s.
Продажбите във всички продуктови категории на Procter & Gamble като цяло са нараснали през последното тримесечие, като някои от тях с двуцифрени проценти. Категорията с принадлежности за бръснене обаче изостава със само 4% ръст.
P&G купи 118-годишната Gillette през 2005 г. за 57 млрд. долара, като това беше най-голямото придобиване в историята на P&G. Годините след 2010 г. обаче се оказаха трудни за продажбите на бръсначки, тъй като социалните норми за бръсненето се смекчиха. „Днес мъжете не са оценявани негативно, когато пропуснат бръснене – те не биват смятани за мързеливи или неуважителни към останалите“, коментира миналата година един от вицепрезидентите на Gillette.
P&G потвърждава, че проблемите при линията продукти Gillette Shave Care се дължи както на натрупали се валутни обезценявания след придобиването на Gillette преди 14 години, така и на факта, че много мъже са спрели да се бръснат.
„По-ниската честота на бръснене намали броя на произведените ножчета и техния пазарен дял“, обяснява Джон Молър, главният финансист на P&G. Той също така добавя, че лошото представяне на Gillette е и заради конкуренцията от страна на по-евтините продукти на Dollar Shave Club на Unilever, както и от страна на продукцията на Harry’s.
Продажбите във всички продуктови категории на Procter & Gamble като цяло са нараснали през последното тримесечие, като някои от тях с двуцифрени проценти. Категорията с принадлежности за бръснене обаче изостава със само 4% ръст.
P&G купи 118-годишната Gillette през 2005 г. за 57 млрд. долара, като това беше най-голямото придобиване в историята на P&G. Годините след 2010 г. обаче се оказаха трудни за продажбите на бръсначки, тъй като социалните норми за бръсненето се смекчиха. „Днес мъжете не са оценявани негативно, когато пропуснат бръснене – те не биват смятани за мързеливи или неуважителни към останалите“, коментира миналата година един от вицепрезидентите на Gillette.