Facebook ще финансира до 30 000 малки фирми, засегнати от COVID-19
Гигантът обяви финансова програма на стойност 100 млн. долара
~ 2 мин.
Facebook обяви програма на стойност 100 милиона долара за подпомагане на малкия бизнес в момент, когато правителствата по света забраняват дейността на множество обекти – от ресторанти до фитнес зали – така че да се ограничи коронавирусната пандемия.
“Знаем, че вашият бизнес може да има смущения в резултат на глобалното избухване на COVID-19 (…) Затова предлагаме 100 млн. долара като кеш грантове и рекламни кредити, за да помогнем в това предизвикателно време”, пише Facebook в свое изявление, цитирано от CNBC.
Безвъзмездните средства ще са достъпни за до 30 000 отговарящи на условията малки предприятия в над 30 държави. Средно това би значело оп 3333 долара за фирма.
Facebook ще започне да приема заявления за помощ от следващата седмица. Според гиганта програмата ще помогне на бизнеса да покрие наема си и да облекчи оперативните разходи, поддържането на работната сила и връзката с клиентите.
Помощта може да е от полза за предприятия, преживяващи рязък спад в трафика. Като се има предвид, че Facebook е пряко зависима от рекламните приходи, стъпката изглежда повече от логична. Социалната мрежа се смята за място, където малките бизнеси могат да предлагат слвоите услуги на достъпна цена, таргетирайки правилната група потребители.
Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг кометнира в интервю за Bloomberg News, че рекламната и маркетинговата индустрия със сигурност ще понесе сериозен удар от коронавируса. “Не мисля, че някой знае колко голям”, отбеляза тя.
Днес Сандбърг заяви, че компанията търси начини за разширяване на виртуалното обучение, „за да подкрепи бизнеса, опериращ в тази нова и безпокойна среда“. По думите ѝ Facebook има още какво да споделя през следващите няколко седмици.