Над 1.1 млн. души от автомобилните заводи на Европа са без работа
Индустрията е отговорна за над 14 милиона работни места
~ 2 мин.
Повече от 1.1 милиона работници от автмобилната индустрия бяха принудени да останат у дома в Европа, тъй като пандемията от коронавирус затвори фабриките и спря производството, отбелязва CNN.
Европейската асоциация на автомобилните производители заяви, че затварянето на фабрики засега е засегнало приблизително 40% от работниците, пряко заети в производството на превозни средства в Европа. Спирането на работата вече намали регионалното производство с 1.2 милиона единици, добавя организацията.
"В момента основната грижа е да се справим с непосредствената криза пред автомобилната индустрия, която по същество рязко спря - нещо, което секторът никога не е преживявал досега", каза Ерик-Марк Хюйтема, генерален директор на Асоциацията.
Производителите на автомобили, включително Volkswagen, BMW, Daimler, Honda, Fiat Chrysler и PSA Group, бяха принудени да затворят заводите си в Италия, Франция, Германия и Обединеното кралство, тъй като държавите наложиха ограничения върху работата и обществения живот, за да се предотврати разпространението на вируса.
Автомобилният сектор, който вече преживя повече от 2 години рецесия при продажбите, сега е изправен пред най-големите проблеми след глобалната финансова криза през 2008 г., според анализаторската компания GlobalData.
"Засегнати са веригите на доставки и работната сила. Трудно е да се произвеждат превозни средства и компоненти, без да се застрашава работната сила", казва Калъйм Макрий, анализатор от GlobalData.
Европейската асоциация на автомобилните производители заяви, че затварянето на фабрики засега е засегнало приблизително 40% от работниците, пряко заети в производството на превозни средства в Европа. Спирането на работата вече намали регионалното производство с 1.2 милиона единици, добавя организацията.
"В момента основната грижа е да се справим с непосредствената криза пред автомобилната индустрия, която по същество рязко спря - нещо, което секторът никога не е преживявал досега", каза Ерик-Марк Хюйтема, генерален директор на Асоциацията.
Производителите на автомобили, включително Volkswagen, BMW, Daimler, Honda, Fiat Chrysler и PSA Group, бяха принудени да затворят заводите си в Италия, Франция, Германия и Обединеното кралство, тъй като държавите наложиха ограничения върху работата и обществения живот, за да се предотврати разпространението на вируса.
Автомобилният сектор, който вече преживя повече от 2 години рецесия при продажбите, сега е изправен пред най-големите проблеми след глобалната финансова криза през 2008 г., според анализаторската компания GlobalData.
"Засегнати са веригите на доставки и работната сила. Трудно е да се произвеждат превозни средства и компоненти, без да се застрашава работната сила", казва Калъйм Макрий, анализатор от GlobalData.
Европейската асоциация на автомобилните производители заяви, че близо 14 милиона работни места в Европа зависят от автомобилното производство. И 83% от европейските автомобилни доставчици са загрижени за прекъсването на веригата на доставки заради пандемията, според изследователската фирма IHS Markit.
Continental, основен доставчик със седалище в Германия, промени финансовите си перспективи за 2020 г. в сряда, след като продължаващата несигурност го принуди временно да затвори 40% от своите 249 производствени места по целия свят. Само в Германия 30 000 от служителите на компанията са се регистрирали по програма, която позволява на компаниите да изпращат работниците си вкъщи или да намаляват работните им часове, без да ги съкращават.
Компаниите предприемат действия
Компаниите предприемат действия
Volkswagen, най-големият световен производител на автомобили, затвори фабриките си в Европа, включително своя завод във Волфсбург, един от най-големите производствени обекти в света.
Fiat Chrysler също спря своите фабрики в цяла Европа, но все още няма уволнения от групата, според говорител на компанията.
"Тъй като пандемията се разпространи, ние поставихме приоритет за създаването на безопасно и здравословно работно място, но също така работихме за запазването на работните места на постоянните служители на FCA", пише главният изпълнителен директор Майк Манли в писмо до служителите на 30 март. Служителите на FCA в Италия вземат временен отпуск , като заплащането им е субсидирано от правителството.
Собственикът на Mercedes Daimler заяви в изявление, че ще кандидатства по програмата за краткосрочна работа за много производствени и избрани административни служители в Германия от 6 април до поне 17 април.
За Honda работят 3000 души във фабриката в Суиндън, Обединеното кралство, където производството е спряно до 14 април в съответствие с правителствените указания. Работниците, които не са длъжни да присъстват на работа, ще продължат да получават заплати.
И други производители на автомобили предприеха подобни стъпки в Европа.