Siri на Apple е два пъти по-глупава от изкуствения интелект на Google
Това става ясно от актуално проучване, анализиращо интелигентността на различни AI системи
~ 2 мин.
Изкуственият интелект (AI) на Google е много по-умен от Siri на Apple, сочат актуалните данни в доклада на трима китайски изследователи, предава Business Insider.
Целта на проучването е била да се направи сравнителен анализ на степента на интелигентност между различните AI системи. Резултатите показват, че през 2016 г. изкуственият интелект на Google е успял да натрупа коефициент на интелигентност (IQ) от 47.3, който го е извел пред китайската търсачка Baidu (IQ – 33), Microsoft Bing (IQ – 32) и Siri на Apple (IQ – 24).
Макар и да е безспорен лидер сред машинно базираните си конкуренти, изкуственият интелект на Google има да извърви дълъг път преди да се доближи до човешките възможности. Показателно за това е, че коефициентът на интелигентност на едно 6-годишно дете е средно около 55.5, се посочва още в доклада.
AI се превръща във важен сегмент за компании, които използват технологията да оптимизират своите предложения. Google например използва програма за машинно обучение, наречена RankBrain, която захранва повечето резултати от търсенето. Междувременно „умният“ облачен бизнес на Microsoft става все по-голям двигател за приходите на компанията.
Google и Microsoft демонстрират значително подобряване в интелигентността на своите AI системи. През 2014 г. коефициентът на интелигентност на Google беше 26.5, а на този на Microsoft – 13.5.
Към онзи момент изкуствените интелекти на Apple и Baidu не са били измервани, но и за двете се знае, че са работили усилено, за да подобрят функционалността им. Baidu вече заяви амбицията си да „спечели AI надпреварата“, а новият чип A11 Bionic на Apple прави впечатление с невронните си системи, боравещи с обработването на специфични алгоритми за машинно обучение.
Бумът в инвестициите в AI стартъпи допълнително насърчава този ръст. През първото тримесечие на 2017 г. в глобален мащаб са инвестирани 1.7 млрд. долара в компании, занимващи се с изкуствен интелект. Това представлява ръст от цели 84% от спрямо предходната година, според данните на CB Insights.
Наред с това е налице тенденция компаниите да стимулират все повече изкуствения интелект с цел да оптимизират процесите си и да увеличат своята производителност. Именно това е един от най-важните ефекти, който AI ще донесе, сочи скорошно проучване на GlobalData.