4 съвета как да предпазим бизнеса си от кибератаки
Малките компании са особено уязвими на кибер атаките, защото нямат големи бюджети, които да отделят за запазване на сигурността си, а злонамерените хакери гледат на тях като на лесна плячка
Малките компании са особено уязвими на кибератаките, защото нямат големи бюджети, които да отделят за запазване на сигурността си, а злонамерените хакери гледат на тях като на лесна плячка, пише digital.bg. Затова изниква въпросът, как може един малък бизнес да се защити срещу кибератаки и изтичане на информация? За да отговорят на този въпрос от Mashable са разговаряли с Рик Дотен, вицепрезидент в DMI, една от водещите компании за софтуерни решения за софтуерна защита. Ето и неговите съвети, които е добре да не пренебрегвате ако сте собственик на фирма.
1. Умни пароли
Ако трябва да бъдем напълно честни, няма парола, която да се окаже препятствие за злонамерените хакери, но може поне да ги затрудните и да направите това което се изисква от вас. Избирайте си възможно по-дълги пароли поне над 10 символа, като включите символи, букви, и цифри. А също така редувайте в неправилен ред малки и главни букви. Другото важно нещо, което трябва да имате предвид е да сменяте възможно най-често паролите си.
2. Обучение на персонала за това как да използват мобилни устройства
От решаващо значение е да обясните на персонала си какви пробиви в сигурността могат да дойдат при използването на мобилни устройства, смята Дотен. Това е особено важно, ако имате служители, които не са особено технологично грамотни, или пък ако позволявате на служителите си да се свързват с вътрешната ви корпоративна мрежа чрез персонални мобилни устройства, като например iPad.
За щастие, малкият бизнес, има по-малко служители и съответно по-малко устройства за управление в сравнение с големите фирми. Това според Дотен им дава предимство. Малките предприятия могат да наемат експерти по киберсигурността, които да обучат служителите на семинари за мобилна сигурност.
3. Обучение на персонала за това как да използват социалните мрежи
Дотен признава, че компаниите трябва да позволяват на служителите си да публикуват положителна информация за компанията в интернет, но предупреждава, че служителите, които използват социалните медии твърде небрежно може да предоставят чувствителни вътрешни данни.
Дотен споделя, че служителите трябва да бъдат насърчавани да изпращат tweet-съобщения, но и трябва да бъдат научени как да правят това по начин, който да не вреди на компанията, тоест без да разкриват търговски тайни на публични или конкурентни дружества.
„Съвременното поколение е склонно да споделя много информация”, казва Дотен, „и това представлява риск, който трябва да бъде преодолян”, завършва Дотен.
4. Управление на риска
И накрая, Дотен казва, че малките предприятия трябва да гледат на кибер защита си като на нещо, което те могат да контролират. Всяка компания независимо колко голяма е тя, трябва да отделя известна сума за защита на системи си. „Компаниите трябва да си задават въпроси като ‘Какво ни трябва за да се защити?’ и ‘Какво ще повлияе на нашата дейност най-много?’,” смята Дотен.
Дотен също така посочва, че киберпрестъпниците често използват по-малките компании като ‘цифров мост’, за да атакуват по-големите, с които те имат връзка. Това, казва Дотен, може да направи неподготвените малки фирми по-малко атрактивни за бизнес партньорите ѝ в бъдеще. Тази перспектива, добавя той, трябва да се прецени когато определяте какви средства ще отделите за киберсигурността си.