EK ще защитава предприятията от маркетингови измами
Финансовите щети за всяка отделна фирма, подведена с невярна информация или фалшиви фактури, са между 1000 и 5000 евро годишно
Европейската комисия очерта серия от действия за справяне с маркетинговите измами, като например заблуждаващата реклама от издателства на фирмени указатели, съобщиха от пресслужбата на институцията.
Мерките целят да осигурят по-добра защита на фирми, специалисти и неправителствени организации в Европа от непочтени търговци, използващи подвеждащи търговски практики, като например предлагане на привидно безплатна актуализация на данни във фирмен указател, за която след това потребителите биват таксувани годишни такси.
От ЕК посочват малките предприятия като особено уязвими по отношение на измамниците. Поради тази причина се обмисля и промяна в действащото законодателство и по-конкретно в директивата, отнасяща се до заблуждаващата и сравнителната реклама, с цел изрично забраняване на практики като прикриването на търговски намерения при кореспонденция и по-строго прилагане на правилата при трансгранични случаи.
Всеки ден предприятия, професионалисти и организации на гражданското общество в ЕС стават жертва на маркетингови измами. Те могат да бъдат под формата на невярна или заблуждаваща информация за услугата, маскирани като фактури оферти, подвеждащи формуляри за актуализация на данни във фирмени указатели и др. Изчислено е, че финансовите щети за всяко отделно предприятие в резултат от подобни измами са между 1000 и 5000 евро годишно.
23-те милиона малки и средни предприятия в Европа представляват 99 % от предприятията в ЕС и са създали 85 % от нетните нови работни места в ЕС от 2002 до 2010 г. Те са двигателят на икономическия растеж и правата им трябва да бъдат защитавани, добавят от ЕК.