Френските железници с гаф за €50 млн. заради нови влакове
Предстои мащабна реконструкция на спирките и гарите в страната, в които композициите не могат да влизат
Абсурд
Френският национален жп превозвач SNCF закупи 2 000 влака срещу 15 млрд. евро, които се оказаха по-широки от пероните по коловозите на повечето гари в страната, информира днес Euronews.
Скандалът набира скорост, тъй като френските железници са закупили влаковите композиции на базата данни, предоставени от оператора на жп инфраструрата RFF – аналог на българската НКЖИ.
Сега предстои престрояването на спирките и гарите, тъй като RFF е взела предвид само новите спирки и гари, докато по-голямата част в страната са изграждани преди повече от 50 години. Проблемът е, че пероните в повечето от гарите са твърде близко до релсите и новите влакове просто не могат да се вместят. За грешката пък се разбра твърде късно и френските медии питат кой ще плаща за реконструкция на спирките в страната, която ще струва около 50 млн. евро.
Обикновено за подобни проекти обикновено плащат местните власти, но този път регионите отказват да носят отговорност за чужди пропуски. „Ние нямаме намерение да плащаме и цент за реконструирането им. Ние не искаме финансистите да ни взимат за балъци”, каза председателят на Асоциацията на френските региони Ален Рузет.
Министърът на транспорта на Франция Фредерик Кювилие пък разкритикува „безумната жп система” на Европейския съюз (ЕС), при която превозвачите и операторите са отделни дружества. „Така се случва, когато железопътната компания е разделена от тази, която експлоатира жп инфраструктурата”, отсече той, цитиран от BBC News.