IKEA продаде търговската си марка на... себе си
Дъщерна компания на мебелния гигант плати 9 млрд. евро
Шведският мебелен гигант IKEA, който в края на септември 2011 г. отвори магазин в София, продаде търговската си марка на... себе си. Или по-точно - на своя дъщерна компания, която "плати" 9 млрд. евро за бранда, съобщава ИТАР-ТАСС.
Сделка е вътрешна за концерна - тя е между базираният в Лихтенщайн фонд "Интерого", управляван от основателя на IKEA Ингвар Кампрад, и регистрираната в Холандия дъщерна компания "Интер Икеа Системс".
Сумата на "сделката" изглежда внушителна, но се оказва, че IKEA не е най-скъпата шведска марка. Най-висока е стойността на бранда Hennes & Mauritz (H&M) - втората по големина в света търговска верига на дребно за облекло. Експерти оценяват H&M на 15 млрд. евро.
Технологичният гигант Apple оглавява класацията за най-скъпата марка в световен мащаб. Брандът е оценен на внушителните 183 млрд. долара.