Надзорът пусна наръчник за правата на финансовите потребители
Хората се интересуват основно от услуги свързани с допълнителното пенсионно осигуряване и застраховането
Нова интернет платформа на Комисията за финансов надзор (КФН) разяснява правата на ползвателите на финансови услуги. Регулаторът представи сайтът www.tvoitefinansi.bg, който е насочен към всички потребители, които искат да повишат финансовата си грамотност или търсят експертно мнение, обяви Антония Гинева, която е член на КФН.
"Превенцията е важна, за да могат потребителите да вземат правилното решение и по този начин да защитят интересите си", защити проекта Антония Гинева. Проучване сочи, че хората се интересуват основно от финансовите услуги свързани с допълнителното пенсионно осигуряване и застраховането. "Голяма част питат и за капиталовия пазар", добави Гинева.
"Поставили сме акцент на защита на правата на потребителите. На интернет страницата има наръчник с основните права на потребителите и съвети за действие при проблем със застраховката, инвестицията или пенсионно осигурителния продукт", каза още Гинева. Според нея са подбрани житейски ситуации, които да помогнат на хората да се ориентират в сферата на финансовите услуги.
На въпрос на Economic.bg дали може да се подават жалби по електронен път чрез портала tvoitefinansi, Гинева отговори, че са публикувани примерни жалби и бланки с минималната информация, която трябва да се попълни за подаване на сигнал за нередност.