Някои "социални стоки" поевтинели с до 50-60 ст.
Според Системата за агропазарна инфромация средните цени на артикулите от държавната промоция остават непроменени
Хляб, яйца, сирене, кашкавал, свинско и пилешко месо, шпек, млека – всичко това може да се намери на трайно ниски, замразени или гарантирано най-изгодни цени. Независимо от призивите по етикетите на витрините, трите вериги хипермаркети твърдят, че продължават да продават тези социално значими артикули на изцяло пазарен принцип.
Заради конкуренцията веригите дори понижиха цените на наблюдаваните стоки. Някои от социалните стоки - като месото, се продават с до 50-60 ст. по-евтино от замразената на 2 август цена.
Хората с високи доходи твърдят, че не усещат ефекта от държавната промоция, защото по принцип не купуват от най-евтиното.
Политици от опозицията, производители, собственици на малки магазини, икономисти и цели браншове нарекоха това съглашение между веригите след призива на аграрния министър „антипазарно и популистко”. Но според Системата за агропазарна инфромация средните цени на артикулите от държавната промоция остават непроменени.
„Пазарът се касае от конкуренцията и от потреблението. А по данните на статистиката потреблението намалява. Което значи, че в един момент нещата могат да стигнат критична точка в търсенето на съответния артикул. А като една стока не се търси, тя влиза в промоционални пакети”, обяснява пред бТВ експертът Марин Недев.