Онлайн търговията спаси пазара на куриерски услуги
Очакванията са до края на годината дори да бъде отбелязан ръст заради идващите празници
Пазаруването в интернет се оказа спасителният пояс за по-голямата част от куриерските фирми. Поръчват се от дрехи и парфюми до части за коли и билки, споделиха пред economymagazine.bg куриерски фирми.
Клиентите, които поръчват пратките си от точка „А” до точка „Б” намаляват, а работата за куриерските фирми също, отчитат от „Зибо Куриер”.
За да не фалират заради поскъпването на горивата, тъй като това е единият от основните фактори, определящ цената на пратката, по-малките куриерски служби се насочват към пазара на доставки на стоки, поръчани през сайтове за пазаруване в интернет.
Най-много се поръчват маркови дрехи, тъй като цените им в интернет са двойно по-ниски дори и с таксата за доставка. Следват парфюмите и най-различните мазила срещу бръчки, болка, за отслабване.
В условията на криза фирмите са станали по-изобретателни, като предлагат и специални услуги, а именно купуването на конкретна стока и нейното доставяне на посочения адрес.
Куриерите обясниха, че за да се гарантира безопасността на пратките, колетите не се преопаковат, тъй като службите са длъжни да проверят и опишат какво се пренася.
Очакванията са до края на годината пазарът на куриерски услуги дори да отбележи ръст заради идващите празници, каза Снежина Казакова, управител на „DHL Експрес България”. Традиционно по това време на годината се отчита ръст от около 20-30% на колетите.
Като любопитна подробност Казакова отбелязва, че българите изпращат в чужбина най-често лютеница за децата си учещи или работещи там като бурканите са насочени основно към страни от Европейския съюз.
Всяка втора пратка от България към чужбина отива към Германия.
Куриерските фирми изразиха надежда, че приложението на Агенция „Митници” за електронно митническо освобождаване на пратките, ще даде резултат и ще улесни работата им. В момента то се тества и ако резултатите са добри, към края на годината ще са в сила и по-опростените процедури.
Самото приложение позволява стоките да се декларират още по време на тяхното пътуване. Така, когато пристигнат, те вече ще са освободени от мито и ще могат да бъдат дадени на куриера за доставка.