Онлайн застраховането набира скорост в България
Личните застраховки в България са 2 пъти по-малко от тези в страните от Централна и Източна Европа, смята Ивайло Йосифов, главен изпълнителен директор на Дженерали България
- Г-н Йосифов, какви са предимствата на закупуване на застраховки онлайн?
- Онлайн застраховането се развива в България, с всяка изминала година и ние следваме пазарните тенденции на Европа. Няма да е далеч времето, когато този директен канал ще има голяма тежест. Всъщност интернет застраховките все още са едно ново предизвикателство в бизнеса. Всички сме наясно, че предимствата са много - най-вече спестено време, бързо и лесно сключване, удобството да получите застраховката си на имейл адрес. В Група Дженерали поставяме клиента на първо място, работим така, че да бъдем активен и гъвкав партньор, да предоставим най-добрите и иновативни продукти. Стремим се да им предоставим максимален избор от канали и начини за закупуване на застрахователните продукти, както и най-добро последващото обслужване. В тази връзка, инвестираме и упорито развиваме всички наши канали за продажби, включително и интернет присъствието на Групата, от онлайн портала за продажби, корпоративния сайт, постоянно надграждаме сайта за обслужване на клиенти и отделяме внимание на присъствието ни в социалните мрежи, където залагаме на обучение и информиране на по-младата аудитория.
- Как приключи 2012 г. за компаниите на Дженерали България?
- Бих казал, че 2012 г. беше поредната година на предизвикателства, както за икономиката като цяло, така за застрахователния пазар. За съжаление в края на годината сектора отново отчете спад от 2.5%. През годината, както знаете имаше две катастрофични събития - тежка зима и земетресение, което разтърси София, Перник и околностите. Това съответно се отрази и на застрахователите, и на техните технически резултати. Въпреки предизвикателствата за Дженерали 2012 г. беше една добра година, смея да твърдя - по-добра от предната. Компаниите от Групата в България завършиха годината с резултат по-добър от предходната. През годината приключихме успешно редица наши вътрешни проекти, които бяха насочени основно към подобряване на работата на дружествата, към оптимизиране на дейностите и към развитие на каналите за продажбите.
През изминалата година ние се насочихме към сегментите на добрите рискове. Стартирахме новия пакетен продукт за малки и средни предприятия "Дженерали Бизнес Бенефит", въведохме редица промени по продукта Каско, което го направи един от най-атрактивните автомобилни продукти в момента на пазара. Продължихме успешното предлагане на пакетна застраховка "ДОМ". Реализирахме успешният старт на два изцяло онлайн застрахователни продукта - Помощ при пътуване и Злополука . Можем да се похвалим, че през 2012 Дженерали Застраховане реализира ръст на получените премии и увеличен пазарен дял, както по застраховка "Помощ при пътуване" - до 8,4%, така и по застраховка "Каско", независимо от общото състояние на българския пазар.
- Започвате 2013 г. с една интересна кампания - 14% отстъпка по онлайн застраховката "Злополука". Това ли ще бъде един от приоритетите в развитието на компанията?
- За нас тази застраховка е наистина важна. Данните показват, че в България едва 11% от населението на възраст над 15 години има сключена някаква лична застраховка - било то животозастраховка или злополука, което е два пъти по-малко в сравнение с това в страните от Централна и Източна Европа. Българите все още не мислим за застрахователните продукти като застраховка на рисковете, които ни заобикалят, нито като възможност за спестяване и инвестиция в бъдеще. Проучванията показват, че във времена на несигурност, хората следят своите разходи. Застраховките не са продукт от първа необходимост, поради което хората са по-склонни да се откажат от тях.
Идеята да промотираме застраховка "Злополука" бе повлияна именно от желанието ни да разчупим статуквото и мисленето на българина, да насочим и фокусираме вниманието му върху неговото здраве и финансова независимост, важни както за самия него, така и семейството му, в момент на непредвидени инциденти. Въпросите, който всеки от нас трябва да си зададе: "Ще бъда ли достатъчно финансово обезпечен, за да се справя с последствията от неочакван инцидент?" или "Как ще се отрази на моя бизнес загубата ми на трудоспособност?" и т.н. Осъзнаването на нуждата от този тип застрахователна защита пряко зависи и от по-високата информационна култура по тези видове продукти.
- Застраховка Злополука е втория изцяло онлайн продукт на компанията. Защо заложихте именно на него?
- Да, застраховка Злополука е втория изцяло онлайн продукт, който Дженерали Застраховане представя на пазара. През изминалата година наблюдавахме 33% ръст на потребители на нашия онлайн портал за продажби. Залагаме на този продукт изцяло с идеята да събудим интереса на нашите клиенти към пазара на личните застраховки, използвайки новите технологии и променящото се потребителско поведение. Това е и една от причините промоционалната ни кампания да бъде изцяло в интернет пространството.
- Висока ли е цената на този продукт и ще може ли българинът да си го позволи?
- Застраховка Злополука е един достатъчно евтин застрахователен продукт - при покрити рискове на стойност от 5 000 лв премията е под 25 лв на година. Сами виждате, че тази цена на застраховката е съобразена с ограничените покупателни възможност на българина. Освен това, оставили сме на клиента свободата сам да формира срок и покрития по застраховката, съответно и цена. Постарахме да създадем един полезен продукт и вярваме, че ще бъде успешен.