Продажбите на българското "Нестле" намаляват
Компанията излиза на загуба през 2011 г.
През миналата година приходите от продажби на "Нестле България" АД са се понижили с 4,2%, показва отчета на дружеството. В това перо са записани 285,7 млн. лв. за 2011 г., докато през 2010 г. продажбите са били за 298,2 млн. лв. Хранителната компания е записала 3,5 млн. лв. като "други приходи от дейността" - ръст от 46,8% на годишна база. Финансовите постъпления през 2011 г. са 90 хил. лв., или с 60,7% по-малко спрямо 2010 г.
Към 31 декември 2011 г. "Нестле България" отчита загуба от 6,5 млн. лв. спрямо печалба от 17,3 млн. лв. година по-рано.
Разходите за продажби и дистрибуция са намалели с 23,9% на годишна база и през 2011 г. се свиват до 45,1 млн. лв. Увеличават се обаче административните разходи. Показателят нараства с 22,9% до 34,5 млн. лв.
През миналата година акционерите на "Нестле България" решиха да преобразуват дейността на дружеството, като влеят в структурата на компанията-майка дъщерното "Нестле айс крийм България". Сладоледеният производител вече е със статут "заличен търговец" в Търговския регистър.
В края на ноември 2011 г. акционерите на компанията-майка единодушно решиха "Нестле айс крийм България" да се влее в "Нестле България". 11 585 173 акции на сладоледената компания бяха заменени с 1 447 992 книжа на "Нестле България", показва протокола от Общото събрание на акционерите на приемащото дружество.
"Нестле айс крийм България" е преименуваната компания за производство на сладоледи "Делта", след като в началото на 2006 г. гигантът "Нестле" купи сладоледения бизнес на гръцката "Делта" в България, Гърция, Сърбия, Румъния и бивша Югославия. Сделката беше за 240 млн. евро.