Три консорциума искат да популяризират цифровизацията
Офертите бяха отворени днес в Министерството на информационните технологии и съобщенията
Три консорциума кандидатстваха по обществената поръчка „Кампания по информиране на населението относно въвеждането на наземно цифрово телевизионно радиоразпръскване”. Офертите бяха отворени днес в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Кандидатите са ДЗЗД-Макс Информ с участници „ОМ София” ООД и „Маркет линкс” ООД; Обединение ТИ СИ ТИ ВИ ДЗЗД, което включва „Арчър Айдиас” АД, „Пиеро 97 МА” АД, „Сова 5” АД и подизпълнители Дедракс АД и „Е маркетинг” ООД;ДВБ-Т Консулт ДЗЗД, което обединява „Аргент 2002” ООД, „Ай Пи Ар Консултинг” ЕООД, „Смарт” ООД и „Маркет тест”АД.
Процедурата е на стойност 10 милиона лева. „Обхватът на поръчката изисква опитни участници, затова МТИТС заложи високи критерии в рамките на закона, които да гарантират ефективна информационна кампания”, уточняват от министерството.
От изпълнителя се очаква да предложи достъпна и разбираема информация за сроковете, съгласно действащото законодателство, за спиране на аналоговото излъчване на телевизионните програми, които в момента се приемат с домашни антени. Кампанията трябва да бъде полезна за хората при избор на декодери, необходими, за да продължат за гледат безплатна цифрова ефирна телевизия. Социологически изследвания ще проследяват степента на осведоменост на гражданите.
По план до края на септември 2013 г. българите да имат възможност да гледат поне 12 безплатни телевизионни канала.
17,5 млн. лв. са преведени в бюджета на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията за декодери и за провеждане на информационна кампания.