Yahoo и CNBC ще споделят общи новини
Двете компании ще си делят и рекламните приходи от партньорството
Интернет компанията Yahoo и бизнес телевизията CNBC постигнаха споразумение за партньорство, пише Financial Times. Според договорката част от видеата и историите излъчени в ефира на телевизията ще бъдат качвани на началната страница на Yahoo, както на финансовия портал и други сайтове на групата.
Двете компании имат намерение да работят заедно и по серия оригинални видео продукции. Плановете са тази дейност да стартира през есента, като съдържанието ще се качва едновременно на двата сайта. Същевременно репортерите на Yahoo ще дават своя принос за телевизионната програма. Сътрудничеството идва в момент, в който интернет компанията се опитва да предложи на потребителите си по-оригинално съдържание, а бизнес телевизията иска да засили присъствието си при цифровото разпространение на новини, коментира FT. От двете дружества отказват да дадат подробности около сътрудничеството си. Единственото, което е ясно е, че ще си делят рекламните приходи.
Битката между финансовите сайтове в САЩ става все по-ожесточена, посочва ComScore. С 37,5 млн. уникални посетители през май в САЩ, Yahoo все още държи лидерската позиция за посещения. Компанията обаче все по-трудно удържа конкуренцията. От своя страна CNBC се нарежда на 11-то място по показателя най-много уникални посетители и интернет трафик при бизнес сайтовете. По последни данни страницата се посещава от 6,5 млн. уникални посетители в САЩ. След сътрудничеството двете дружества целят тяхната обща онлайн платформа да привлича 40 млн. уникални посетители в САЩ - два пъти повече от следващия сайт.
Новината за сътрудничеството идва на фона на продължаващата криза в ръководството на Yahoo. Миналия месец компанията скандално замени своя главен изпълнителен директор.