Yahoo и Facebook създават нова търсачка
Според The Sunday Telegraph двете компании водят тайни преговори за сътрудничество в областта
Изпълнителният директор на Yahoo Мариса Майер и главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандберг водят "тайни" преговори за създаване на интернет търсачка. Това пише The Sunday Telegraph като според изданието това ще сложи край на партньорството между Yahoo и Microsoft.
Двете компании вече направиха няколко стъпки за сближаване на позициите си. Facebook започна да индексира новините на Yahoo в резултатите на търсачката си. Също така преди няколко месеца сключиха споразумение за патентните спорове, които водеха.
Потенциалното сътрудничество не е учудващо за никого, тъй като откакто Майер е начело на Yahoo! търси всички възможни начини да измъкне компанията от кризата, която изживява през последните няколко години. Facebook пък отдавна заявиха гласно плановете си да получат дял от пазара на интернет търсачките. Още през септември, по време на един от диспутите на TechCrunch, Марк Цукърбърг заяви, че вижда изключителен потенциал в това Facebook да създаде своя търсачка предвид обема от заявки, които социалната мрежа обработва ежедневно за своите потребители.
"Ежедневно ние обработваме милиарди запитвания на своите потребители и дори не се опитваме да им предложим нещо различно от информация за бранд страниците и приложенията, които ги интересуват. Виждам изключителен потенциал в нишата на търсачките и във възможността потребителите да могат да питат специфични неща Facebook, например кои от приятелите на техните приятели работят в компанията, в която биха желали те?, каза тогава Цукърбърг.
Според анализаторите партньорството между Yahoo и Facebook ще съчетае двете най-силни страна на компаниите и продуктът, който ще създадат ще бъде изключително силен, добре оптимизиран и ще набере бързо популярност, за да бъде монетизиран. Потребителите на Yahoo към момента са малко над 700 млн., а тези на Facebook надхвърлиха 1 млрд.