Адекватното заплащане е един от основните стимули за качествени кадри
Kaufland България инвестира устойчиво в развитието на своя екип, каза Виктор Фачев, директор \"Човешки ресурси\"
Kaufland България е лидерът в модерната търговия с изградена верига от 58 хипермаркета на територията на цялата страна. Компанията е на първо място по годишен оборот – резултат, който е гарант за високото ниво на доверие сред българските потребители. Паралелно с лидерството си, Kaufland България е ключов фактор в развитието на националната и регионална икономика и инфраструктура, социални дейности и проекти за социална отговорност. Компанията е един от най-големите и надеждни работодатели у нас с екип от 6400 души, голяма част от които са с търговската верига от самото ѝ начало.
Каква е дейността на Вашата компания?
Kaufland България е едноличен лидер в сектора за търговия с бързооборотни стоки у нас. С 58 хипермаркета на територията на цялата страна ние се превърнахме в предпочитания избор на българския потребител и устойчивия партньор на родните производители. Нашата основна мисия е да осигуряваме качество и свежест за българското домакинство, като предлагаме богат и разнообразен асортимент от продукти и превръщаме всекидневното пазаруване в приятно изживяване.
Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?
Секторът, в който нашата компания се развива, е един от най-конкурентните на пазара не само у нас, но и глобално. Като компания лидер в тази сфера за нас това означава едно изключително динамично битие, в което непрекъснато се стараем да ставаме по-добри, за да бъдем полезни и да продължаваме да оправдаваме доверието на всички наши потребители. Но това в никакъв случай не е проблем, напротив. Това е предизвикателството, което ни развива и ни превръща в предпочитан избор не само като място за пазаруване, но и като работодател.
Защо решихте да подкрепите инициативата на PWC България?
Включваме се в проекта „Твоите 25 причини да избереш България“, защото нашият опит доказва, че основната съставка на успеха на всяка компания е силният и мотивиран екип. Той кореспондира с някои от основните ни ценности, защото подкрепя и вдъхновява младите хора да преследват целите си у нас. Всеки ден срещаме България в нашите хипермаркети и знаем, че е страна с огромен потенциал и партньорски дух.
Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?
Безспорно. Програмите за дуално обучение, на които Kaufland България партнира, както и стажантската програма, която развиваме вече няколко години, са доказателство именно за това. В нашата компания инвестираме усилия, за да предоставим възможност на млади таланти да придобият практически опит още, докато са в гимназията и университета.
Веднъж пълнокръвна част от компанията, ние продължаваме да инвестираме в непрекъснатото им развитие като част от нашия екип чрез дългогодишна програма с обучения за лични и професионални компетенции и непрестанен обмен на опит както на местно, така и на международно ниво.
Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?
Днес младите таланти искат да работят в компания, която има ясна визия и мисия не просто в бизнес отношение, но и социално. Затова важен стимул е, когато компанията не предлага просто добра работа, но и добрите условия и среда, които осигуряват не само личностно развитие, но и възможност екипът да бъде част от проекти с обществено значение.
Това е причината Kaufland България да инвестира устойчиво в развитието на своя екип, икономиката и обществото, като следва неотлъчно своето кредо „Който не става по-добър, представа да бъде добър“. Осъзнаваме, че адекватното заплащане също е един от основните стимули за качествените кадри, затова и поддържаме едни от най-конкурентните нива на заплащане в сектора.