Adidas губи позиции на пазара в Китай
Компанията съкращава прогнозата си за приходи за 2021 г. заради проблемите с веригите на доставки
Резултатите на германската компания за спортни облекла Adidas за третото тримесечие се разминаха с очакванията на анализаторите, след като кризата във веригите за доставки се задълбочава, предава Reuters.
Компанията отчете ръст на продажбите за третото тримесечие с неутрална валута от 3% на годишна база до 5.752 млрд. евро, докато оперативната печалба е спаднала с 8.5% до 672 млн. евро, разминавайки се с прогнозите на анализаторите за съответно 5.83 милиарда и 682 милиона евро.
Проблемите с веригите на доставки се задълбочават, а държавите започват да алармират за празни рафтове по магазините и забавяне на индустриите, тъй като липсват компоненти и стоки. Продължаващата криза ще се отрази и на бъдещите продажби на Adidas, която очаква 2022 г. да бъде още по-трудна в това отношение.
Германската компания обяви, че предизвикателния пазар в Китай и прекъсванията на веригата за доставки са намалили ръста на приходите й с около 600 милиона евро през третото тримесечие.
Продажбите паднаха с 15% в голям Китай поради подновените пандемични ограничения, както и геополитическата ситуация“, съобщи Adidas.
Компанията обяви, че все още очаква приходите с неутрална валута за 2021 г. да се повишат с до 20%, но сега очаква растежът да е по-нисък, без да е по-конкретна.
Adidas също така очаква да достигне долния край на предишните си прогнози за оперативен марж за 2021 г. между 9.5% и 10%, както и нетна печалба от продължаващи операции от 1.4 до 1.5 млрд. евро.